Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:15:21 GMT

امام جمعه کامفیروز: دفاع مقدس، دانشگاه انسان سازی بود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۰۹۹

امام جمعه کامفیروز: دفاع مقدس، دانشگاه انسان سازی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امام جمعه کامفیروز، با اشاره به فرا رسیدن هفته‌ دفاع مقدس، درباره نقش اثرگذار امام خمینی رحمة الله علیه در زمان جنگ،  بیان داشت: یکی از مسائلی که درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مغفول مانده، نقش بسزای امام راحل ما و تاثیرگذاری ایشان است؛ همان که این انقلاب را تحفه الهی و هدیه‌ غیبی خواند و خداوند او را برای رهبری و هدایت یکی از بزرگترین چرخش های تاریخی بشر به سمت معنویات انتخاب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام خمینی در ابتدای جنگ با فهم الهی خویش و درک صحیحش متوجه شد که جنگ ما جنگ بین دو همسایه نیست بلکه تقابلی است بین جبهه حق و تمام دنیای کفر که صدام را به عنوان بازیچه دست خود علم کرده بودند‌.

تقی‌زاده اظهار داشت: او مثل همیشه قدرت خود را از مردم می‌دید و با عرصه دادن به همین مردم و جوانان ۲۰ ساله، مقابل تمام کفر با تمام زرق و برقش ایستاد.

او با اتکا به نیرو و ایمان همین جوانان به اهدافی دست پیدا کرد که در ظاهر نشدنی بودندو از همین رو دفاع مقدس را دانشگاه انسان سازی خواند.

وی در ادامه درباره‌ حضور ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس اطلس، گفت: فرزندان ارتشی این مرز و بوم کار بسیار بزرگی را انجام دادند که در طول تاریخ کشور ایران بی سابقه بود. جوانان ارتشی ما با ناو بندر مکران و ناوشکن بومی سهند پس از طی کردن ۲۴ هزار کیلومتر توانستند به شمال اقیانوس اطلس، جایی که حیاط خلوت ایالات متحده آمریکاست رسیده و در آنجا حضور پیدا کنند. اینکه ارتش ما بتواند با تجهیزات بومی خویش این سفر دریایی پرخطر را با موفقیت به سرانجام برساند، مایه غرور و اعتماد به نفس ما است.

خطیب جمعه کامفیروز افزود: این ناوگروه ضمن حضور در سن‌پترزبورگ روسیه، یکی از ۲۰ کشوری بود که در رژه روز نیروی دریای روسیه، با تجهیزات و ادوات خود مقابل رئیس جمهور آنها شرکت کرد.

او گفت: وجه تمایز آنها نسبت به کشورهایی مثل پاکستان و هند این بود که ناوهای آن ها با کمک نیروی دریایی روسیه ساخته شده بود لکن ناو ایرانی بومی و دست ساز جوانان خودمان بود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام تقی زاده نماز جمعه دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار «صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و عملیات آغازین همانند فتح‌المبین از صنعت به خوبی استفاده نکردیم به نحوی که بیشتر از نیروی انسانی بهره می‌بردیم اظهار کرد: با گذشت زمان و در عملیات بعدی، مانند فاو از صنعتگران و دانشگاه بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه فرماندهان دوران دفاع مقدس به‌واسطه صنعت و دانشگاه حل شد، افزود: صنعتگران و دانشگاهیان پل فاو را ایجاد کردند و جان رزمندگان برای عبور از اروند خروشان را نجات دادند.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه ارتباط با صنعت و دانشگاه سبب حل مسائل و مشکلات بسیاری می‌شود، عنوان کرد: در دفاع مقدس بهره‌گیری از صنعت و دانشگاه کم بود؛ اما امروز به همت دانشمندان و دانشگاهیان، در حوزه فنون مختلف ازجمله مباحث نظامی و دفاعی در دنیا سرآمد هستیم. بیشترین دغدغه امروز در سپاه دغدغه اشتغال است و جلسات حول محور این مهم می‌چرخد.

فرجی با اشاره به اینکه انسجام و همدلی بین صنعت و دانشگاه مدنظر است، گفت: اطمینان و اعتماد کردن به جوانان مهم و کارساز است. توجه به علم، فرآوری و نوآوری از الزامات امروز بوده و برقراری ارتباط نظام‌مند دانشگاه و صنعت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد + ویدئو
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس