Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا اسحاقی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش زاد و ولد و افزایش رفاه و سلامتی جامع علل رشد نرخ سالمندی و دگر دیسی در هرم سنی کشور است.

وی اضافه کرد: برای افزایش زاد و ولد باید اشتغال جوانان، تشکیل خانواده و تشویق خانواده ها به فرزند آوری را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سال ۹۵ جمعیت سالمندان در کشور ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد و در اصفهان ۱۲ درصد ثبت شده است، اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد، جمعیت سالمندی استان اکنون ۱۷ و نیم درصد است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سال ۱۴۲۰ تقریبا جمعیت سالمندی شهر اصفهان به ۵۱۰ هزار نفر می رسد که نسبت به سال ۹۵ معادل دو و نیم برابر افزایش می یابد.

به گفته وی، بر اساس پیش بینی ها در سال ۱۴۳۰ معادل ۳۳ درصد یعنی یک سوم جمعیت کل کشور سالمند می شوند.

اسحاقی گفت: تنها در صورت اشتغال جوانان، تشکیل خانواده و تشویق خانواده ها به فرزند اوری و تبلیغاتی که لازمه است حتی در سنین سالمندی فرزند اوری و داشتن فرزند بیشتر داشته باشیم را باید مورد توجه قرار دهیم.

اسحاقی به شهر دوستدار سالمند در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در چنین‌ شهری یک فرد سالمند باید از استقلال برخوردار و نیاز به افراد دیگر نداشته باشد و دارای ارتباطات اجتماعی و بین‌المللی و مشارکت مدنی باشد و به خوبی زندگی و در جامعه حضور داشته باشد.

وی با اشاره به پیوستن ۹۰۰ شهر در جهان به شبکه شهرهای دوستدار سالمند افزود: اصفهان یکی از آخرین شهرهایی است که اتصال پیدا کرده و باید از این مزیت رقابتی استفاده کند و سالانه پذیرای تعداد زیادی سالمند و معلول در شهر اصفهان باشیم و از حمایت های بین المللی در این جهت استفاده کنیم.

تفاهم‌نامه طراحی و ایجاد شهر دوستدار سالمند سال ۹۸ بین شهرداری اصفهان و شورای ملی سالمندان کشور(بهزیستی) با همکاری نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در اصفهان امضا شد.

طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، شهرهای دوستدار سالمند باید ساختارها و خدمات خود را با نیازهای افراد مسن تر تطابق دهند. محیط زیست، حمل و نقل، مسکن، مشارکت اجتماعی، احترام، مشارکت مدنی و اشتغال، ارتباطات، حمایت اجتماعی و خدمات بهداشتی از شاخص های این شهر است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی سالمندان اصفهان بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سالمندان اصفهان دانشگاه علوم پزشکی سالمندان اصفهان بازنشستگان دوستدار سالمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته جمعیت اظهار کرد: افزایش جمعیت متأثر از عوامل مختلفی است که علاوه بر شرایط اقتصادی، اجتماعی و سلامت جسمانی، عامل فرهنگی، تغییر رویکرد و سبک زندگی نیز در آن به طور محسوسی تاثیرگذار است.

 نیر الهامی افزود: طبق اجرای قانون جوانی جمعیت، مدیران مربوطه در این حوزه وظیفه دارند با تمام توان در راستای برگزاری برنامه‌های تعریف شده در حوزه جوانی جمعیت تلاش نمایند.

وی گفت: نباید اجازه دهیم افزایش جمعیت سالمندان و کاهش نیروی جوان به یک بحران اساسی تبدیل شود.

 الهامی از برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه خبر داد و گفت: این رویداد از ۲۶ اردیبهشت در تالار وحدت ارومیه برگزار می‌شود و در این رویداد دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی، نخبگان، مدیران، رسانه‌ها، خانواده، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی از لحاظ عملکرد حوزه جوانی جمعیت ارزیابی و از برترین‌های این حوزه قدردانی به عمل خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است