Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عرفانی رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه یکی از شروط الزامی برای حضور زائران در راهپیمایی اربعین تزریق واکسن کرونا است، گفت: زائران این کارت واکسن را در طول سفر همراه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: کسانی که دارای سیستم ایمنی قوی نیستند یا جزو سالمندان، زنان باردار، کودکان و کسانی هستند که داروهای خاص مصرف می‌کنند در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی امسال شرکت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین افزود: کسانی که دارو مصرف می‌کنند حتما این دارو را در طول مسیر راهپیمایی همراه خود داشته باشند و اگر فراموش کردند یا آنکه داروهای خود گم کردند، حتما به دو مرکز درمانی نجف و کربلا مراجعه کرده و داروهای خود را دریافت کنند.

عرفانی با بیان اینکه امسال در مسیر راهپیمایی مراکز بهداشتی و درمانی نداریم و با توجه به محدودیت‌ها دو مرکز درمانی در نجف و کربلا توسط سازمان هلال احمر دایر شده است، گفت: البته با توافق صورت گرفته بین وزارتخانه‌های بهداشت ایران و عراق زائرانی که با مجوز و بیمه زائر در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند چنانچه لازم باشد می‌توانند به مراکز درمانی عراق مراجعه کنند خدمات به آنها ارائه می‌شود و اگر نیاز باشد آنها به کشور بازگردانده می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه زائران حتماً در طول سفر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، بیان کرد: زائران در هنگام بازگشت خود را قرنطینه کنند و اگر علائمی داشتند، حتما به پزشک مراجعه کنند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه انجام تست Pcr در نقاط مرزی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: از زائران می‌خواهیم در صورت امکان رفت و برگشت خود را به صورت هوایی انجام دهند و اگر الزامی وجود دارد از مرز زمینی برگردند چراکه در مرز زمینی امکان مواجهه‌ افراد با یکدیگر بیشتر است و احتمال انتقال بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 627199 برچسب‌ها كروناويروس هلال احمر ماه محرم - اربعین واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس هلال احمر ماه محرم اربعین واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است