Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:43:40 GMT

سرانه فضای آموزشی در چهارمحال و بختیاری ۶.۲ مترمربع است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۷۴۱

سرانه فضای آموزشی در چهارمحال و بختیاری ۶.۲ مترمربع است

کامران رهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در مناطق ۱۷ گانه استان فعال است که کمبود فضای آموزشی بیشتر در مناطق سخت‌گذر و محروم شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این استان از نظر سرانه آموزشی جزء استان‌های خوب در سطح کشور است، گفت: در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق مختلف و دست‌یابی به اطلاعات کافی در خصوص فضاهای آموزشی و ورزشی فعال در سطح مناطق مختلف نرم افزار"مکان‌یابی مدارس" در سازمان نوسازی، توسعه و تجیهز مدارس کشور راه‌اندازی شده که براساس سرانه‌ها و جمعیت دانش‌آموزی در مناطق مختلف مدارس مورد نیاز استان در مناطق مختلف احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهی به اختصاص ردیف خاص در قالب "طرح‌های محرومیت زدایی" برای ساخت مدرسه در مناطق محروم در سالجاری اشاره کرد و گفت: احداث ۸۴ مدرسه جدید در مناطق آموزشی استان در قالب این طرح برنامه‌ریزی شده، که برای احداث این مدارس بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و با اجرایی شدن طرح‌ها در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی حرکت خوب در زمینه احداث مدرسه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق محروم برداشته خواهد شد.

بخاری نفتی گرمابخش ۱۰۰ کلاس درس چهارمحال وبختیاری است 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجیهز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از چندین سال گذشته اجرای طرح جمع‌آوری بخاری نفتی و غیراستاندارد در سطح مدارس استان اجرا شده است، گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ کلاس درس در استان در مناطقی که فاقد گازکشی هستند، از بخاری نفتی برای سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند.

به گفته وی، در این طرح بخاری نفتی۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس جمع‌آوری شده و بخاری نفتی کلاس‌های درس باقیمانده نیز در زمانی که گازرسانی به این مناطق انجام شود ،جمع‌آوری خواهد شد.

رهی اظهارداشت: پارسال به منظور استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده شد که سیستم گرمایشی ۴۰ مدرسه استانداردسازی شد.

مجتمع آموزشی فاخر در شهرستان شهرکرد  احداث می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجیهز مداری چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی مجتمع آموزشی فاخر در شهرکرد خبر داد و گفت: این مجتمع آموزشی با ۱۶ هزار متر مربع مساحت در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود که انجام طراحی برای ساخت این مجمع آموزشی در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی سازمان نوسازی، توسعه و تجیهز مدارس کشور بر احداث مجتمع آموزشی برای دسترسی راحت به تمام امکانات است، افزود: با راه‌اندازی این مجتمع آموزشی تمام امکانات و ظرفیت‌های آموزشی احداث خواهد شد.

به گفته وی، احداث ۲ مدرسه سبز در شهر فارسان و شهرکرد نیز در دست اقدام است که این مدارس براساس حفظ محیط زیست با کمترین آلایندگی و استفاده از انرژی پاک احداث خواهد شد.

رهی با اشاره به اهمیت بحث خیران در حوزه مدرسه‌سازی گفت: از پارسال چهار پویش برای جمع آوری کمک‌های خرد با کمترین هزینه اجرا شده که عملیات ساخت ۲ مدرسه در "سربیشه" بازفت شهرستان کوهرنگ و "در بیشه" فلارد لردگان آغاز شده است.

به گفته وی، هم اکنون نیز پویش "رنگ مدرسه" در حال اجراست که در این پویش کودکان ۶ تا ۱۲ سال با نقاشی کشیدن و بارگذاری نقاشی در سایت به ازای نقاشی خود به این پویش کمک خواهند کرد.

به گزارش ایرنا،در سال تحصیلی گذشته ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان مشغول تحصیل بودند.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور چهارمحال وبختیاری مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور چهارمحال وبختیاری مدرسه سازی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور چهارمحال وبختیاری مدرسه سازی مجتمع آموزشی مناطق مختلف فضای آموزشی بخاری نفتی راه اندازی خواهد شد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مرسولات استان در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته بوده، که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.
اسماعیل اعرابی افزود: اداره پست در روز‌های تعطیل هم آماده ارائه خدمات به مردم است.
وی تصریح کرد: در قبول مرسولاتی که به ادارات پست تحویل می‌شود محدودیت‌های خاصی نداریم.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • توزیع سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر در مدارس