Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:05:29 GMT

جنجال کمک داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۷۷۵

جنجال کمک داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال

داوران با وجود استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال، تصمیماتی بحث برانگیز داشتند.

به گزارش ایسنا، فیفا چندی پیش تصمیم گرفت پس از اضافه کردن کمک داور ویدئویی به فوتبال (VAR)، این تکنولوژی را برای اولین باردر فوتسال نیز استفاده کند و قرار شد برای جام جهانی ۲۰۲۱ برای اولین بار شاهد اجرا شدن آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از شروع جام نیز در این زمینه جلساتی با داوران گذاشته و آموزش‌های لازم به آنها داده شد اما به نظر می‌رسد این تکنولوژی حالا به پاشنه آشیل برای فیفا تبدیل شده و آبروی داوری جام جهانی را برده است.

پس از اینکه در بازی ونزوئلا با کاستاریکا در دور اول مرحله گروهی داوران حتی با استفاده از این تکنولوژی نیز پنالتی مسلم به سود ونزوئلا را تشخیص ندادند اخیرا نادیده گرفتن دو گل صحیح در این رقابت ها جنجالی شده است.

اولی در بازی لیتوانی میزبان مسابقت با قزاقستان بود که صحنه عجیب داوری به سود تیم لیتوانی میزبان جام‌جهانی رقم خورد و در کمال ناباوری داوران با تکنولوژی کمک داور ویدئویی هم توپ وارد شده به دروازه لیتوانی را گل تشخیص ندادند تا شائبه جانبداری از تیم میزبان مطرح شود اما وقتی این اتفاق در جریان بازی ویتنام با پاناما نیز تکرار شد مشخص شد که داوران هنوز به خوبی با این تکنولوژی آشنایی پیدا نکرده اند. در این بازی نیز توپی که کاملا از خط دروازه پاناما رد شد را داوران گل تشخیص نداده و نماینده آسیا را برای رسیدن به گل برتری به زحمت انداختند تا جنجالی دیگر را شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جام جهانی فوتسال 2021 کمک داور ویدئویی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو در سال ۲۰۲۴ به خبرنگاران فلسطینی اعطا شد که تحولات تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را پوشش می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این جایزه به توصیه داوران کمیته بین المللی حمایت از خبرنگاران به خبرنگاران فلسطینی در غزه اعطا شد.

مراسم اعطای جوایز در حاشیه نشست جهانی آزادی مطبوعات در شهر سانتیاگو پایتخت شیلی برگزار شد.

رئیس هیأت داوران کمیته بین المللی حمایت از خبرنگاران در این مراسم گفت: ما با اعطای این جایزه می‌خواهیم پیام قوی همبستگی با روزنامه‌نگاران فلسطینی و تقدیر از آنها به اشتراک بگذاریم که بحران را در شرایط فاجعه بار پوشش می‌دهند.

دیگر خبرها

  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • اوسمار هدیه نکونام را پس فرستاد | جنجال برای هیچ ؛ فرصت برای سبقت بزرگ سرخ ها از دست رفت | پرسپولیس صفر - سپاهان صفر