Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:56:19 GMT

چین حریف والیبال ایران در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۸۸۳

چین حریف والیبال ایران در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا شد

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۰:۳۰ فردا (شنبه) در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا با چین روبرو می‌شود. چین با قرار گرفتن در رده دوم گروه E مسابقات حریف ایران شد. شاگردان بهروز عطایی با پیروزی در این مسابقه، سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را هم کسب می‌کنند.

چین درحالی به مرحله دوم مسابقات صعود کرده بود، که در مرحله اول با شکست مقابل استرالیا در رده دوم گروهش ایستاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود چینی‌ها در مرحله دوم مقابل ژاپن و قطر پیروز شدند و حضور خود در نیمه‌نهایی را قطعی کردند.

امروز همچنین ژاپن با نتیجه سه بر صفر از سد استرالیا گذشت تا تیم نخست گروه خود شود و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل چین تایپه قرار بگیرد. استرالیا هم با وجود اینکه در مرحله اول مسابقات هر سه بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در مرحله دوم مقابل قطر و ژاپن باخت و نتوانست به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد.

تیم ملی ایران در این مسابقات به ترتیب و با نتایج مشابه سه بر صفر مقابل هنگ‌کنگ، تایلند، پاکستان، کره جنوبی و چین تایپه به پیروزی رسیده و تنها تیم مسابقات است که در همه بازی‌های خود به پیروزی رسیده و حتی یک ست هم به حریفان واگذار نکرده است.

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن درحال برگزاری است. ۲ تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را کسب می‌کنند.

در ۲۰ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، ایران سه طلا، ۲ نقره و یک برنز به دست آورده بود و پس از ژاپن، کره جنوبی و چین چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن محسوب می‌شود.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی آسیا

مرحله اول

ایران ۳ - هنگ‌کنگ صفر (۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۱۹)

ایران ۳ - تایلند صفر (۲۵-۱۷ / ۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸)

ایران ۳ - پاکستان صفر (۲۵-۲۰ / ۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۵)

مرحله دوم

ایران ۳ - کره جنوبی صفر (۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۲۰)

ایران ۳ - چین تایپه صفر (۲۵-۱۰ / ۲۵-۲۳ / ۲۵-۱۱)

نیمه‌نهایی

شنبه ۲۷ شهریور، ساعت ۱۰:۳۰، ایران - چین

برچسب‌ها چین مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بهروز عطایی تیم ملی والیبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بهروز عطایی چین مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بهروز عطایی تیم ملی والیبال قهرمانی آسیا نیمه نهایی مرحله دوم ایران ۳ تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم ایرانِ یک به جمع ۸ تیم برتر والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم به میزبانی کشور تایلند در حال برگزاریست امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت و در دور دوم مرحله گروهی رقابت‌ها تیم ایران یک با ترکیب حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نویی با نتیجه ۲ به صفر برابر تیم هنگ کنگ ۲ به برتری رسید و راهی مرحله یکچهارم پایانی شد.    تیم ایران یک پیش از این هم در گروه ۳ مقدماتی مسابقات مقابل تیم‌های ویتنام یک، استرالیا ۲ به برتری رسیده و به عنوان صدر نشین به دور بعد راه پیدا کرده بود.    تیم کشورمان برای رسیدن به نیمه نهایی، امروز به مصاف تیم نیوزیلند ۲ می‌رود.    اما در گروه چهار مقدماتی، تیم ایران دو متشکل از (محمد رسول بستگانی – کیارش باقری) با تیم‌های چین یک، سنگاپور یک و ویتنام دو مسابقه داد و بدون کسب پیروزی از حضور در مرحله بعد بازماند. ­

دیگر خبرها

  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • ساحلی‌بازان والیبالیست دریک چهارم نهایی آسیا
  • ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
  • صعود تیم ایرانِ یک به جمع ۸ تیم برتر والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد