Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته محققان، اگر یک خویشاوند درجه دوم یا سوم دارید که در سنین پایین مبتلا به سرطان روده بزرگ بوده است، احتمال ابتلای شما به این بیماری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. اقوام درجه یک شامل والدین، فرزندان و خواهر و برادر می‌شوند. اقوام درجه دو شامل عمه‌ها، عموها، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، نوه‌ها، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خویشاوندان درجه سوم شامل پسرعمو‌های رده اول، پدربزرگ و مادربزرگ والدین و نتیجه‌ها هستند.

به گزارش مدیسن نت، هیدر اوچز بالکوم، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوفالو نیویورک، در این باره می‌گوید: طبق مطالعات انجام شده خطر برای بستگان دورتر مبتلایان به سرطان روده بزرگ و به ویژه برای بستگانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به این سرطان شده‌اند، وجود دارد.

او افزود: این کار با توجه به افزایش نرخ سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه مهم است.

بستگان درجه یک افرادی که مبتلا به سرطان روده بزرگ هستند، شش برابر بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان روده بزرگ قبل از ۵۰ سالگی هستند. به گفته محققان، بستگان درجه دوم سه برابر بیشتر و بستگان درجه سوم حدود ۱.۵ برابر بیشتر با این خطر روبه‌رو هستند.در این مطالعه، بیش از ۱۵۰۰ مورد ابتلاء به سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه بررسی شد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که غربالگری کولونوسکوپی قبل از ۵۰ سالگی نه تنها برای اعضای نزدیک خانواده، بلکه برای بستگان درجه دوم و احتمالا بستگان درجه سوم افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا شده‌اند، مفید باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرطان روده وراثت سرطان روده بزرگ بستگان درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید