Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی محسنی بندپی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: پیشنهاد بنده به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همه مردم این است که حتی اگر واکسن را هم دریافت کردند، با توجه به اینکه ممکن است دوباره مبتلا شوند، حتما از ماسک استفاده کنند چراکه سویه های جدید این ویروس ثابت کرده که این ورژن، فضای باز و بسته نمی شناسد و در فضای باز هم منتقل می شود؛ اما از سوی دیگر مساله بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطرح است و وزارتخانه‌های مربوطه در دوگانه باز کردن و نکردن دانشگاه ها و مدارس، مانده اند درحالی که همه ما می دانیم که اگر این مراکز آموزشی را باز کنند، چه اتفاقی می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیک ششم کرونا غیرمترقبه نخواهد بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه همین سیاست انفعالی باعث به وجود آمدن پیک های متعدد این بیماری شد، تصریح کرد: زمانی که در پیک سوم بودیم گفتم که منتظر پیک چهارم باشیم و در پیک چهارم نیز گفتم پیک پنجم غیرمنتظره نیست و الان هم می گویم که پیک ششم غیرمترقبه نخواهد بود، لذا تا زمانی که سیاست های ما انفعالی است، این اتفاق می افتد؛ به همین دلیل راجع به ایجاد سبک جدید زندگی تذکر داده ام و در نیم قرن گذشته هیچ پدیده ای در جهان نتوانسته فعالیت های اجتماعی و آموزشی و حتی برگزاری شعائر مذهبی را تحت الشعاع قرار دهد، پس لازم است یک تدبیر مناسب اتخاذ شود.

در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تجدید نظر شود

محسنی بندپی بیان کرد: با توجه به خاصیت کشندگی بالای ویروس دلتا و ویروس لامبدا که پشت مرزهای کشور است، لازم است در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر شود،‌بنابراین باید احتیاط‌های لازم را در نظر داشت و با توجه به اینکه نمی دانیم این ویروس چه زمانی از جامعه بشری بیرون خواهد رفت، باید با این ویروس زندگی و کار کنیم، اما احتیاط های لازم را در نظر داشت.از ۲۵ سال قبل و بدون اینکه ویروس کرونایی وجود داشته باشد، انگلستان دورکاری را شروع کرده بود. همچنین خیلی از کشورها سال ها قبل آموزش های تئوری خود را مجازی کرده بودند که همه این ها باعث بهره وری بیشتر، ترافیک کمتر، هزینه کمتر و کاهش آلودگی هوا می شود.

می‌توان ۹۰ درصد خانم‌ها را دورکار کرد

او در پایان خاطرنشان کرد: دورکاری خصوصا برای خانم‌ها، روی تحکیم خانواده نیز موثر است و می‌توان ۹۰ درصد خانم‌ها را دورکار کرد. در حال حاضر به جای اینکه به ضعف زیرساخت هایی که داریم، بپردازیم و آنها را قوت ببخشیم، صورت مسأله را پاک می‌کنیم و همیشه در مقابل یک تغییر، دوست داریم که به همان روش‌های سنتی خود برگردیم، در حالی که سال ها است که روش‌ها را کنار گذاشته است.

۴۵۲۳۱

کد خبر 1555717

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ویروس کرونا تعطیلی مدارس دانشگاه ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: قصد کسانی که مصوبه پارلمان اروپا علیه آذربایجان را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه خود اروپایی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به قطعنامه مورخ 25 آوریل پارلمان اروپا واکنش نشان داد.

آیخان حاجی‌زاده رئیس دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه مصوبه پارلمان اروپا را بی‌اساس دانست.

به گفته وی، وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان به وضوح تحریف شده است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: تصویب خودکار چنین قطعنامه‌های یک‌جانبه و مغرضانه بدون ارزیابی کافی مدت‌هاست که برای پارلمان اروپا عادی شده است. این اقدام چیزی جز دستور سیاسی روشن تعدادی از نیروها در اروپا با هدف بدتر شدن روابط با آذربایجان نیست. در چنین فضایی، اعضای گروه خاصی از پارلمان اروپا که بر اساس ملاحظات داخلی و منافع شخصی خود هدایت می‌شوند، صرفاً مشغول تبلیغ تصویری تحریف‌شده از وضعیت آذربایجان هستند.

او معتقد است: قصد کسانی که تصویب چنین اسنادی را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه اروپایی است. علاوه بر این، درخواست برای تحریم آذربایجان تنها روابط بین آذربایجان و اتحادیه اروپا را پیچیده می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از پارلمان اروپا خواست تا در امور داخلی آذربایجان مداخله نکند و از مداخله در دادگاه‌ها دست بردارد.

در 25 آوریل، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان تصویب کرد.

نمایندگان اروپایی از مقامات باکو خواستند فوراً و بدون قید و شرط الهامیز قلی‌اف مدافع حقوق بشر را که در دسامبر 2023 دستگیر شد و سایر زندانیان سیاسی از جمله شهروندان اتحادیه اروپا و سایر کشورها را آزاد کنند.

پارلمان اروپا همچنین از کمیسیون اروپا دعوت کرد تا موضوع «تعلیق مشارکت استراتژیک با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی» را بررسی کند.

از مجموع 529 نماینده شرکت‌کننده در رأی‌گیری، 474 نماینده به این مصوبه رأی موافق، 4 نفر رأی مخالف و 51 نماینده رأی ممتنع دادند.

اعضای پارلمان اروپا اصرار دارند که هرگونه توافقنامه مشارکتی در آینده با آزادی همه زندانیان سیاسی و بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور مرتبط باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟