Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@00:06:03 GMT

«حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۱۹۲

«حاج‌قاسمی که من می‌شناسم» منتشر می‌شود

کتاب «حاج‌قاسمی که من میشناسم» روایت‌های «حجت‌الاسلام علی شیرازی» از سیره و زندگی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به اهتمام «سعید علامیان» از سوی انتشارات خط مقدم منتشر می‌َشود.

 به گزارش قدس آنلاین، کتاب «حاج‌قاسمی که من میشناسم» روایت‌های «حجت‌الاسلام علی شیرازی» از سیره و زندگی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به اهتمام «سعید علامیان» از سوی انتشارات خط مقدم منتشر می‌َشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دوستان و یاران بی‌شمار شهید بزرگوار حاج‌قاسم سلیمانی، هر یک، شناختی از او دارند. حجت‌الاسلام علی شیرازی هم در این کتاب، گذری به رفاقت سی‌وهشت‌ساله‌اش با سردار سلیمانی کرده است تا شناخت خود را از این شهید بزرگ بازگو کند.

سال ۶۱ در حمیدیه‌ی اهواز، شروع دوستی رقم خورد. قاسم سلیمانی، فرمانده تیپ ثارالله، سخنران بود و علی شیرازی، روحانی گردان شهید باهنر، شنونده. همانجا عشق حاج‌قاسم به دلش نشست. فروردین ۶۵ دوستی شکل همکاری به خود گرفت و حاج‌قاسم، مسئولیت تبلیغات لشکر را به علی شیرازی سپرد. پس از جنگ همراهی ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۹۰ به خواست سردار سلیمانی، علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس شد و هشت‌سال در پرفرازونشیب‌ترین روزهای جبهه مقاومت با حاج قاسم همراه ماند.

این کتاب، ثمره‌ی نوزده ساعت گفت‌وگو با آقای علی شیرازی است. برخی دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های ایشان هم ضمن نگارش و تدوین آمده است.

از قلم حجت‌الاسلام شیرازی به‌زودی در راستای تبیین وجهه‌ی شخصیتی سردار دل‌ها روایت‌هایی از دیگران درباره‌ی شهید سلیمانی با عنوان «سیمای سلیمانی» از سوی انتشارات خط مقدم روانه بازار می‌شود.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سردار سلیمانی انتشارات خط مقدم قاسم سلیمانی علی شیرازی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده

به گزارش همشهری آنلاین قاسم رائر حجازی از اهالی مهاباد در استان آذربایجان غربی، بعد از ۱۰۷ سال زندگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

او وقتی جوانی ۲۰ ساله بود سغل معلمی را انتخاب کرد و به عنوان معلم در آموزش و پرورش مهاباد استخدام شد. این‌طور که اسعد رسولی، رییس آموزش و پرورش مهاباد می‌گوید از نخستین معلمان مهاباد بود. قاسم رائر حجازی وقت بازنشسته شد سابقه ۳۴ سال معلمی را در کارنامه خود داشت. هر چند سمت‌های دیگری را هم تجربه کرد اما هرگز گچ و تخته سیاه را رها نکرد و مسئولیت اصلی خودش را آموزگاری می دانست. به گفته رسولی، مرحوم حجازی علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسئولیت سازمان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید سابق) مهاباد را تجربه کرد.
کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کردی و فارسی از این معلم به یادگار مانده که هنوز چاپ نشده‌است. مرحوم حجازی در آرامستان باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده می‌شود.
۴۷ هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز در مدرسه شهری و روستایی مهاباد در ۹۶۵ کلاس درس و در ۲۷۸ مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند. از این تعداد ۱۹۰ مدرسه در مناطق روستایی است. ۲۶ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:
کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود

کد خبر 849143 برچسب‌ها معلمان خبر مهم استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سیره امام صادق (ع) برای روزگار فعلی ما پند‌های مهم دارد
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی