Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:13:03 GMT

راه آهن تمام ایرانی در اردبیل در حال تکمیل است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۲۱۶

راه آهن تمام ایرانی در اردبیل در حال تکمیل است

ایسنا/اردبیل رئیس بنیاد مستضعفان گفت: طرح ملی راه آهن اردبیل – میانه خط ریلی تمام ایرانی است که با تجهیزات و امکانات بومی در مرحله ساخت و تکمیل قرار گرفته است.

پرویز فتاح 26 شهریور در جریان بازدید از پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: هر چند این پروژه در یک مسیر کوهستانی و صعب‌العبور قرار گرفته اما با تلاش همه‌جانبه راه آهن اردبیل – میانه با سرعت در حال انجام است و امیدواریم به یک پروژه پرافتخارایرانی با تجهیزات و امکانات ساخته شده در کشورمان تبدیل شده و به عنوان برند جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی مطرح و دستاوردهای آن تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طول این پروژه 177 کیلومتر است که با در نظر گرفتن مسیرهای فرعی، ایستگاه‌ها و مراحل ساخت در گذر از محورهای کوهستانی مجموعا به 217 کیلومتر می‌رسد که با سرعت مطلوبی در حال تکمیل شدن است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: هیچ نگرانی در تکمیل و افتتاح این پروژه وجود ندارد و مسئولان کشوری نسبت به تأمین مالی این پروژه اقدام کرده و با مدیریت و هدایت صحیح امیدواریم در کوتاهترین زمان این خط ریلی تمام ایرانی آماده افتتاح شود.

فتاح افزود: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در روند ریل‌گذاری این پروژه عظیم مشارکت دارد که بنیاد مستضعفان نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اهالی استان اردبیل از این خط ریلی استفاده کرده و به شبکه سراسری بپیوندد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما امروز افتخار می‌کنیم که طراحی، احداث‌، خرید تجهیزات و حتی واگن‌ها و لوکوموتیو این خط ریلی و راه آهن تمام ایرانی و بومی است که به دست مهندسان و متخصصان ایرانی احداث و راه‌اندازی می‌شود و این بزرگترین افتخار در تاریخ باشکوه جمهوری اسلامی ایران است.

فتاح اضافه کرد: در حال حاضر از مسیرهای مختلف ریل‌گذاری در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این خط ریلی با شرایط مطلوب‌تر و مناسب در پیوستن اردبیل به راه آهن ملی باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با سفر به شهرستان گرمی و بازدید از طرح‌های در حال اجرای بنیاد مستضعفان رویکرد این بنیاد را محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار نیازمند در توان‌افزایی بیشتر اقتصادی، مالی و پیشبرد اهداف توسعه‌ای اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه آهن اردبیل میانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید پرویز فتاح استانی اجتماعی بنیاد مستضعفان تمام ایرانی خط ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی