Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-09@14:32:15 GMT

حمایت پوتین ازعضویت ایران درشانگهای

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۵۳۵۲

رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت: مسکو همیشه از مشارکت تمام عیار ایران در این سازمان حمایت می کند. ناطقان: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز ضمن سخنرانی مجازی در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از آغاز روند عضویت کامل ایران در این سازمان حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پوتین گفت: ما همیشه از مشارکت تمام عیار ایران در فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای به دلیل این که ایران نقش مهمی در منطقه اورآسیا ایفا کرده و مدت زمان طولانی با این سازمان همکاری مثبتی دارد، حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه  تاکید کرد: پیوستن ایران بدون شک به افزایش بیشتر اقتدار بین المللی سازمان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به مسأله افغانستان و پایان اشغالگری آمریکا بر لزوم خط و مواضع مشترک درباره افغانستان تاکید کرد.


پوتین گفت: ما باید از قابلیتها و ظرفیتهای سازمان شانگهای برای بازسازی افغانستان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی استفاده کنیم.

رئیس جمهور روسیه افزود: سازمان ما اکنون با یک وظیفه فوری، موضع مشترک و خط هماهنگ و با در نظرگرفتن خطرات مرتبط با شرایط موجود در افغانستان پس از فرار آمریکا و متحدانش در ناتو مواجه است.

وی همچنین تاکید کرد که باید دولت جدید افغانستان را به انجام تعهداتشان برای حفظ صلح و امنیت در این کشور ترغیب و تشویق کنیم.

رئیس جمهور روسیه گفت: در حقیقت تغییر قدرت در کابل بدون خونریزی رخ داد و این بدون شک نکته مثبتی است. طالبان اکنون تقریبا همه قلمروی افغانستان را کنترل میکند و دولت جدید باید به قولها و وعده هایش درباره صلح، زندگی عادی عمومی و تضمین امنیت سراسری عمل کند.

پوتین در ادامه بر از سرگیری فعالیتهای گروه تماس افغانستان در سازمان همکاریهای شانگهای که پیش از این برای همکاری درباره مساله افغانستان ایجاد شده بود تاکید کرد.
منبع: مشرق برچسب ها: حمایت ، پوتین ، مشارکت ایران ، شانگهای

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حمایت پوتین مشارکت ایران شانگهای رئیس جمهور روسیه سازمان همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق پوتین و پاشینیان بر سر خروج نیرو‌های روس از ارمنستان

آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف امروز پنجشنبه ضمن اعلام توافق پوتین و پاشینیان بر سر خروج نیرو‌های روس از چند منطقه ارمنستان، گفت «مرزبانان روس در مرز‌های ارمنستان با ایران و ترکیه به درخواست ایروان می‌مانند».

نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان چهارشنبه هشتم مه (۱۹ اردیبهشت) برای ریاست نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا عازم مسکو شد و در حاشیه این نشست با رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

پاشینیان پیش از این دیدار با رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که «دستورکار با روسیه بسیار متنوع است. می‌دانید که در این مدت مسائل زیادی روی هم جمع شده و برخی مطرح شده است».

پاشینیان در ادامه گفت «در واقع، در این دیدار درباره طیف کاملی از روابط دو جانبه و چندجانبه بحث خواهیم کرد».

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه هم گفته بود «سؤالات زیادی برای روسای‌جمهور روسیه و ارمنستان ایجاد شده تا درباره آن‌ها گفتگو کنند».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • توافق پوتین و پاشینیان بر سر خروج نیرو‌های روس از ارمنستان
  • تاکید پوتین بر لزوم تعمیق همکاری‌ها در منطقه اوراسیا
  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد