Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: سالگرد دفاع مقدس را گرامی می‌داریم در دنیا ما را با چند امر می‌شناسند که یکی دفاع مقدس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن گرامی داشت سالروز جنگ تحمیلی اظهار داشت: سالگرد دفاع مقدس را گرامی می‌داریم در دنیا ما را با چند امر می‌شناسند که یکی دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دشمنان ما  هر برنامه‌ای که برای ما می‌خواهند اجرا کند اول به دفاع مقدس نگاه می‌کنند، دفاع مقدس  یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود‌ و نظام جمهوری اسلامی آزمون کارآمدی خود را در دفاع مقدس ثابت کرد و  کشور ما در این مدت دفاع بازدارندگی را خوب تجربه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: اقتدار و استقلال  جمهوری اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد و در ؛ حقیقت اگر آمریکا در 8 سال اقتدار ملت ما را نمی‌دید در سال 2003 به جای حمله به عراق ایران را مورد حمله قرار می‌داد.

عاملی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس هویت ما و قاب تصویر ملت ما است ما در حال حاضر هم کنار همان سفره نشسته‌ایم.

وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی و اهداف دشمن و موقعیت فعلی ما و موقعیت دشمنان ما که این جنگ را به راه انداختند بعد از بالای چهل سال واقعا آموزنده است. صدام با ملاحظه حمایت بسیار گسترده‌ای غرب از عراق و ارتجاع عرب خودش را در موضع بسیار قدرتمند و کشور ما را در نهایت ضعیف دید و لذا قطعنامه 1975 الجزایر را در برابر دوربین‌های تلویزیون پاره کرد‌‌. دو ابرقدرت حمایت مالی ارتجاع عرب و عقبه لجستیکی حداقل 34 کشور دارای تکنولوژی نظامی به صورت کامل پشت سر صدام بود.

عاملی بیان کرد: در برابر آن کشوری قرار داشت با ارتش غیرمجهز و در محاصره که حتی سیم خاردار نمی فروختند به دشمن هواپیماهای سوپراستاندارد با خلبان مربوطه و موشک اگزو سه هدیه می‌کردند.

امام جمعه اردبیل افزود: آن زمان دشمن با نهایت کبر، منیت و تعرض برای نابودی انقلاب اسلامی آمده بود آن زمان آنها گلوله‌های ژ 3 و کلاشینکف را حتی در بازارهای سیاه جهانی از ما دریغ می‌کردند و حالا امروز شاهد پرواز موشک‌های نقطه زن، پهپادهای قاره‌پیما، هواپیماهای جنگی صاعقه و آذرخش و زیردریایی‌های خطرناک و ناوهای جنگی بومی هستند.

وی گفت: ما در این جنگ بهترین جوانان خود را از دست دادیم 220 هزار شهید تقدیم عزت و استقلال و تمامیت ارضی کشور اسلامی نمودیم ما این داغ را فراموش نخواهیم کرد ما آمریکا را قاتل اصلی می‌دانیم. وزیر دفاع آمریکا وارد عراق شد یک روز با صدام بود فردا صدام دستور حمله را صادر کرد ما شیوخ مرتجع و کشورهای حامی اروپایی را قاتل فرزندان خودمان می دانیم و روزی در معیت حضرت ولی عصر(عج) انتقام آنها را خواهیم گرفت.

عاملی افزود: عجیب این است که آنها هنوز هم ملت ما را نشناخته‌اند و از سر استیصال ملت ما را تهدید می‌کنند خیال می‌کنند ایران امروز ایران زمان مصدق است که از هر طرف او را محاصره و خفه کنند.

امام جمعه اردبیل گفت: سه سال پیش نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت ایران را چنان خفه می‌کنیم که دو دستی هر چه سلاح دارد به ما بدهد. آنها 40 سال است به ما می‌گویند شما را خفه می‌کنیم.

امام جمعه یزد: ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شودفرمانده سپاه اردبیل: اقدامات جهادگران سلامت تجلی بخش تداوم تفکر دفاع مقدس استرشادت‌های شهدای دفاع مقدس دشمنان را از فکر تهاجم به ایران اسلامی بازداشته است

وی گفت: امروز که ما را تهدید می‌کنند روزی امام حسین(ع)  را نیز با مرگ تهدید کردند حضرت فرمود "جایگاه من جایگاه کسی که از مرگ بهراسد، نیست. چقدر مرگ در راه رسیدن به عزّت و احیای حق سبک و راحت است. مرگ در راه عزت، جز زندگی جاوید نیست و زندگی با ذلت جز مرگی فاقد حیات نیست. آیا مرا از مرگ می ترسانی؟ تیرت به خطا رفته است و گمانت تباه است! من کسی نیستم که از مرگ بهراسم. منش من بزرگ تر از این است و همّت من عالی تر است از آن که از ترس مرگ، به زیر بار ستم روم و آیا بر بیش از کشتن من توانایی دارید؟ آفرین و درود به مرگ در راه خدا، اما شما قادر به نابودی عظمت من و از بین بردن عزت و شرافتم نیستید! پس در این صورت باکی از کشته شدن ندارم. 

امام جمعه اردبیل گفت: شعارهای امام حسین ‌تماما حماسی است می‌فرماید که "من استثناء نیستم ماموریت شخصی ندارم و" قضیه فی واقعه" نیستم حرف تمام معصومین یکی است"، در هیچ لغت نامه‌ای و در فرهنگ هیچ ملتی حیات و ممات و مرگ و زندگی اینگونه تعریف نشده است. این فقط در لغت نامه اهل بیت و اولیای آنهاست.

وی تصریح کرد: وقتی امیرالمومنین(ع) و معاویه در صحرای صفین حاضر شدند معاویه آب را بست حضرت  پیام فرستاد که ما برای جنگ آب نیامده‌ایم ولی او گوش نکرد حضرت خیلی تقلا کرد که جنگ صورت نگیرد ولی او گوش نکرد و خیال کرد که حضرت از سر ترس نصیحت می‌کنند در آن لحظه امیرالمومنین(ع) یک خطبه تاریخی خواند که از جهت فصاحت و مفاهیم آن تا به حال گفته نشده و تا روز قیامت گفته نخواهد شد.

انتهای پیام/132/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل دفاع مقدس ملت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی

به گزارش جام جم آنلاین،مهدی فیضی در دیدار با امام جمعه مشگین شهر اظهار کرد: معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی از محور‌های مواصلاتی و روستا‌های گردشگری منطقه و تعدد پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی در این زمینه جدی است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده دامپزشکی در این راستا ملموس است از امام جمعه مشگین شهر خواست؛ با استفاده از تریبون نمازجمعه در راستای آگاهی دهی به شهروندان و توصیه به مردم در راستای عدم خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز دام، دامپزشکی را یاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگسازی نیازمند عزم و اراده جدی، خیزش عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت است.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه‌ها همکاری نکنند کار به جایی نخواهد رسید و راه به جایی نخواهیم برد.
فیضی با تقدیر از امام جمعه و مسئولان ارشد شهرستان در حمایت‌های بی دریغ از دامپزشکی گفت: در این مسئولیت سنگین همواره خود را نیازمند راهنمایی و دعای خیر شما می‌دانیم.
در این دیدار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز با اشاره به اینکه دامپزشکی جایگاه ویژه‌ای در حوزه سلامت عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: دامپزشکی را به عنوان یک مجموعه تلاشگر در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه می‌شناسیم
حجت الاسلام رضا باوقار افزود: با توجه به ظرفیت دامپروری مشگین شهر اقدامات دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه اعتماد عمومی را افزایش و احساس امنیت در مردم را بالا برده است.
وی با تاکید بر درک کامل از جایگاه حساس و خطیر مسئولیت به عنوان یک امانت الهی گفت: سفارش می‌کنم به صورت هدفمند به دنبال ارتقای بیش از پیش سطح خدمات رسانی به مردم باشید و این ویژگی در مدیران دامپزشکی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد