Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛فریبا اسکندرزاده،گفت: 30 درصد دانش آموزان در مدارس هیات امنایی می توانند از خانواده های بی بضاعت باشندو هیچ وجهی نباید از این دانش آموزان دریافت شود و از همه کلاس های فوق برنامه هم می توانند بهره مند شوند. 

وی افزود:طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره)،تحصیل فرزندان مددجویان کمیته امداد در مدارس هیات امنایی رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درخصوص قوانین و مقررات مدارس وابسته گفت:طبق ماده 3 اساس نامه مدارس وابسته،تمامی هزینه های این مدارس مثل مدارس غیردولتی بر عهده موسس است،اما از آن جا که طبق اصل 30قانون اساسی باید آموزش رایگان باشد و استفاده از مدارس وابسته در سراسر کشور به یک رویه تبدیل شده،اگر آموزش و پرورش بتواند بخشی از نیرو و فضای آموزشی را در اختیار این مدارس قرار دهد بلامانع است،اما در مواردی که آموزش و پرورش نیرو یا فضای آموزشی ندارد،اول باید نیروها و فضاهای خود را تامین کند و سپس برای مدارس وابسته اقدام کند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت:شهریه این مدارس هم شبیه مدارس هیات امنایی است که این مدارس در راستای مشارکت سایر نهادها مثلا نهادهای عام المنعفه که می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند،تاسیس می شوند و نهادها برای فرزندان کارکنان خودشان مدرسه خاصی تعریف می کنند به عنوان وابسته که امکانات و تجهیزات خوبی هم تامین می کنند و این موضوع بلامانع است. 

وی ادامه داد:ابلاغ مدیر مدرسه بایستی در مدیریت ها و ادارات آموزش و پرورش صادر شود و هرکسی را نمی توان برای احراز پست مدیریت این مدارس معرفی کنند.

اسکندرزاده،بر لزوم نظارت بیشتر بر این مدارس تاکید کردوگفت: ضرورت دارد مدارس ماندگار هم طبق بخشنامه معرفی شوند و امسال در مدارس غیر دولتی پوستر شهریه اختیاری و پوستر شهریه تعیین شده باید نصب شود تا نظارت بر این مدارس تسهیل شود. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مدارس هیات امنایی آموزش و پرورش مدارس وابسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار؟ گفت: ۴۵۰ هزار نیکوکار حقیقی، ۴۴۰ مرکز و ۴۰۰ موسسه خیریه و جهادی با کمیته امداد فارس همکاری می‌کنند که از ۵۰۰ نفر آن‌ها تجلیل شد.
موصلی با بیان این که خیران در فارس پارسال ۹۰۰ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کرده اند، افزود: تلاش می‌کنیم امسال میزان همراهی خیران به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش باید.
وی ادامه داد خیران در زمینه‌های مختلف کمک هزینه ازدواج، هزینه درمان، ساخت منزل مسکونی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و حمایت از کودکان بی سرپرست با کمیته امداد همکاری می‌کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: ۳۰ درصد از کمک‌های این نهاد به مردم، توسط خیران تامین می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی