Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی عملیات مشترک عراق از توافق عراق و آمریکا برای کاهش نیروهای نظامی در پایگاه‌های عین الاسد و اربیل خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: پنجشنبه نشستی در بغداد میان کمیته فنی نظامی عراق با ریاست عبدالامیر الشمری، معاون فرمانده عملیات مشترک و کمیته فنی ائتلاف آمریکا در عراق با ریاست جان برنان، فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکا در چارچوب مذاکرات امنیتی و فنی و مذاکرات استراتژیک آمریکا و عراق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست همچنین در چارچوب طرح تبدیل نیروهای رزمی آمریکایی به نیروهای غیر رزمی در عراق برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف با کاهش نیروهای رزمی و تجهیزات آمریکا در پایگاه‌های عین الاسد و اربیل توافق کردند و این اقدام تا پایان سپتامبر تکمیل خواهد شد.

دو طرف همچنین تأکید کردند که وجود نیروهای آمریکایی و ائتلاف با دعوت عراق صورت گرفته و برای حمایت از دولت عراق براساس قوانین بین‌المللی و متناسب با حاکمیت عراق است.

دو طرف همچنین با برگزاری جلسات منظم برای تکمیل طرح‌های باقی مانده برای انتقال به نقش غیررزمی نیروهای ائتلاف آمریکا تا پایان سال جاری میلادی موافقت کردند.ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم

دریافت 827 KB

به گزارش همشهری آنلاین، نیمه شب گذشته در بازار «نیشتمان» واقع در نزدیکی ارگ اربیل در شمال عراق، آتش‌سوزی نسبتا مهیبی رخ داد و همزمان صدای تیراندازی در این محدوده شنیده شد. استاندار اربیل ساعاتی بعد گفت که نیروهای امدادی و اطفای حریق موفق شده‌اند آتش را کنترل و خاموش کنند.

کد خبر 846833 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی عراق حوادث جهان حریق

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا