Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه بین المللی اعتبارسنجی «فیچ» به دلیل اختلال در زنجیره تامین در پی بحران کرونا که هنوز بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، چشم‌انداز خود را درباره بهبود اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ کاهش داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، موسسه بین المللی اعتبارسنجی «فیچ» به دلیل اختلال در زنجیره تامین در پی بحران کرونا که هنوز بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، چشم‌انداز خود را درباره بهبود اقتصاد جهان در سال 2021 کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش ماه سپتامبر این مؤسسه موسوم به «چشم‌انداز اقتصاد جهانی»، تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) در سال جاری 6 درصد رشد می‌کند. این رقم جدید نسبت به پیش بینی قبلی در ماه ژوئن که 6.3 درصد بود کاهش نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است: محدودیت‌های عرضه سرعت بهبود را محدود می‌کند. سهم بیشتری از رشد تقاضا در افزایش قیمت منعکس می‌شود و پیش بینی‌ها درباره تورم در ایالات متحده نیز افزایش پیدا کرده است.

افزایش نگرانی‌ها درباره ضربه موج جدید کرونا به اقتصاد جهانیهمه‌گیری کرونا 15 تریلیون دلار از تولید اقتصاد جهان کم کرده است

مؤسسه فیچ همچنین پیش بینی خود درباره رشد اقتصاد آمریکا را از 6.8 درصد در ماه ژوئن به 6.2 درصد کاهش داد، در حالی که انتظار می‌رود رشد اقتصاد چین در سال 2021 از 8.4 درصد در میان رکود بازار املاک که بر تقاضای داخلی تاثیر می‌گذارد، به 8.1 درصد برسد.

این در حالی بود که پیش بینی این مؤسسه برای رشد اقتصادی منطقه یورو در سال جاری میلادی از 5 درصد به 5.2 درصد رسید.

فیچ همچنین اعلام کرد: پیشرفت توزیع واکسن، تأثیر موج جدید ابتلا به کروناویروس بر فعالیت‌های اقتصادی در اروپا و تا حدودی کمتر در ایالات متحده را محدود کرده است. اما شیوع ویروس‌ها در جایی که نرخ واکسیناسیون پایین است، به شدت بر رشد اقتصادی تأثیر گذاشته است. این همه گیری هنوز عرضه نیروی کار را محدود کرده است.

تحلیلگران مؤسسه فیچ همچنین پیش بینی می‌کنند که محدودیت‌های عرضه جهانی و فشارهای تورمی در سال 2022 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد اقتصاد جهان رشد اقتصاد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۸۱ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۷ تومان (۱.۸۹ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۹۸ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۶ تومانی به ۸۹۸ رسیده بود، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۷ تومانی (۱.۹۳ درصد) به ۸۸۱ رسید.

 بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۷۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۵.۰۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۲.۷ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت