Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:18:25 GMT

300 زائر اربعین از مرز مهران برگردانده شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۶۰۹۵

300 زائر اربعین از مرز مهران برگردانده شدند

مجید کاکی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در طول هفت روز گذشته از ورود آنان به مرز مهران و عزیمت به کشور عراق ممانعت شده گفت: ۲۰۰ نفر دیگر از زائران عتبات عالیات که در نزدیکی و حواشی شهر مهران در حال حرکت به سمت مرز بودند اقناع شده و از ادامه حرکت خود به مرز منصرف و تصمیم با بازگشت گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی دستگاه‌های نظامی و مرزبانی و سایر دستگاه‌های متولی برای جلوگیری و ممانعت از ورود زائران آماده هستند؛ از مجموع ۳۰۰ زائر عودت داده شده تاکنون، ۲۴ نفر آنان مربوط به ۲۴ ساعت اخیر است.

فرماندار مهران گفت: برای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسراها تاکید شده که از پذیرش و ارائه خدمات رفاهی به زائران اجتناب کنند و تمامی زوار اربعین حسینی پس از رسیدن به پایانه، بلافاصله توسط اتوبوس‌ها مشخص شده راهی شهرهای محل سکونت خود می‌شوند و به رانندگان نیز تاکید می‌شود که از مسیر کمربندی حرکت کنند.

وی ادامه داد: پس از ورود زائران از مرز با استقرار اکیپی از دانشگاه علوم پزشکی از تمامی زوار تست کرونا گرفته می‌شود و هر زائری که مبتلا باشد با وسایل نقلیه مجزا و جدا از سایر زوار به شهر محل سکونت خود ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۹/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: مرز مهران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران