Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان بدر گفت که توطئه‌هایی برای انحلال یا ادغام الحشد الشعبی وجود دارد، ولی الفتح اجازه چنین مسئله‌ای را نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر و رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز جمعه از توطئه علیه سازمان الحشد الشعبی خبر داد.

العامری در جریان سخنرانی انتخاباتی برای حمایت از لیست الفتح در استان دیالی گفت که «توطئه‌های انحلال یا ادغام الحشد الشعبی در سرویس‌های امنیتی» عراق را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری العهد به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد که الفتح هرگز اجازه انحلال یا ادغام الحشد الشعبی را نخواهد داد.

وی تصریح کرد: «الحشد باقی می‌ماند و مأموریتش، حفظ حاکمیت عراق و حمایت از سایر سرویس‌های امنیتی است».

العامری در عین حال، خواستار تجهیز تسلیحاتی ارتش عراق و مجهز کردن آن به امکانات مطلوب و ابزار‌های دفاعی و جنگنده شد.

وی خاطر نشان کرد: «ائتلاف الفتح بر ایجاد نهاد‌های امنیتی و نظامی و لزوم ایجاد یک ارتش کامل تأکید دارد... لذا باید وظایف بین سرویس‌های امنیتی تقسیم شود».

رئیس ائتلاف الفتح در پایان گفت که عراق یک سرزمین بکر است و مردم این کشور باید قوی برای حل مشکلات داشته باشند.

در همین ارتباط، عدنان فرج الساعدی تحلیلر عراقی با تاکید بر اینکه الحشد الشعبی بزرگترین مانع بر سر راه طرح‌های آمریکا و اسرائیل در عراق و منطقه است، گفت که آن‌ها به هر قیمتی در پی نابودی این سازمان قانونی و قدرتمند هستند

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هادی العامری الحشد الشعبی ادغام الحشد الشعبی انحلال الحشد الشعبی انحلال یا ادغام الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط بین ایران و منطقه کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر بارزانی به تهران را فرصت مهمی در تقویت روابط ایران و منطقه کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقای نقش منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به روابط برادرانه بین مقامات منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده بین دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

* خاک منطقه کردستان عراق هرگز نقطه تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار منطقه کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار خواند.

وی با تجلیل از نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران، امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

نیچروان با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی بین دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

* تلاش برای تحقق منافع مشترک

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش منطقه کردستان در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی اسماعیل هنیه و هادی العامری
  • ادغام یا تغییر رویکرد در انتظار دانشگاه‌های کم دانشجو
  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران