Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@17:10:48 GMT

چین واردات گاز طبیعی را جایگزین نفت خام می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۶۵۳۶

چین واردات گاز طبیعی را جایگزین نفت خام می‌کند

چین در ۸ ماه ابتدایی سال جاری میلادی، واردات نفت خام خود را ۵.۷ درصد پایین آورده ولی خرید گاز طبیعی را ۲۲.۲ درصد افزایش داده است.

به گزارش برنا به نقل از راشاتودی، اطلاعات اداره آمار چین نشان می‌دهد بزرگترین وارد کننده نفت دنیا واردات نفت خام خود را از آغاز سال جاری میلادی، 5.7 درصد پایین آورده ولی خرید گاز طبیعی را 20 درصد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین از ابتدای سال تا ماه اوت یعنی در 8 ماه ابتدایی سال جاری میلادی 346.36 میلیون تن نفت وارد کرده که 5.7 درصد کمتر از همین دوره در سال گذشته میلادی است. این کشور در همین زمان واردات گاز طبیعی خود را 22.2 درصد افزایش داده و به 79.31 میلیون تن رسانده است.

مدارک اداره آمار چین نشان می‌دهند این کشور در ماه اوت 44.53 میلیون تن نفت خام و 10.44 میلیون تن گاز خریداری کرده که به ترتیب 6.2 درصد افزایش سالانه و 11.5 درصد کاهش سالانه را نشان می‌دهند.

در این بین، تولید داخلی نفت چین طی هشت ماه گذشته 2.4 درصد افزایش داشته و به 133.22 میلیون تن رسیده است. پالایش داخلی نفت هم در چین با 7.4 درصد افزایش 470.79 میلیون تن ثبت شده است.

طبق این گزارش، شرکت های نفت چین 136.1 میلیارد متر مکعب گاز در این دوره تولید کرده‌اند یعنی یک افزایش 10.8 درصدی. تولید گاز چین طی یک ماه گذشته تا 15.9 میلیارد مترمکعب افزایش یافته که 15.5 درصد بالاتر از اوت 2019 یعنی قبل از بحران کروناست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین نفت گاز واردات گاز پالایش پالایش گاز نفت واردات واردات گاز درصد افزایش گاز طبیعی میلیون تن نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد