Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@10:32:43 GMT

ممنوعیت کشت با فاضلاب در کازرون

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۶۹۵۱

ممنوعیت کشت با فاضلاب در کازرون

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: فعالیت‌های کشاورزی با آب‌های نامتعارف و غیربهداشتی برای مصرف کننده و تولیدکننده اثرات زیان باری دارد.

او افزود: هر ساله در نیمه اول سال، که بارندگی‌ها کم می‌شود و کشاورزان با مشکل کمبود آب برای آبیاری مواجه می‌شوند، گزارشاتی از تخلفات آبیاری با فاضلاب هم به دست مسئولان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی با اشاره به اینکه این اداره وظیفه قلع و قمع و تخریب اراضی کشاورزی آبیاری شده با آب‌های نامتعارف را براساس قانون ندارد، افزود: پیرو بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، تعدادی از مزارع ذرت علوفه‌ای که با فاضلاب اقدام به آبیاری می‌کردند شناسایی و به شبکه بهداشت معرفی شده است.

او اظهار داشت: شبکه بهداشت براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی که در آن قانوگذار استفاده از فاضلاب خام را برای مصارف کشاورزی ممنوع کرده است علیه کشاورز متخلف به دستگاه قضایی شکایت می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه جهاد کشاورزی وظیفه صیانت از کیفیت محصولات کشاورزی به ویژه سبزی و صیفی جات که به صورت تازه خوری و خام استفاده می‌شود را دارد، تصریح کرد: هم اکنون هیچگونه سبزی کاری در این شهرستان با آب‌های نامتعارف وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: کارشناسان این مدیریت به صورت مستمر زمین‌های کشاورزی شهرستان کازرون را به لحاظ استفاده از آب‌های نامتعارف رصد می‌کنند و مردم در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند به کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اطلاع داده تا کارشناسان این کارگروه موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کازرون ممنوعیت کشت با فاضلاب آب های نامتعارف جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان فلارد پس از دو دهه انتظار، محقق شد و طرح فلارد یک کلید خورد.
رستمی افزود: طرح فلارد یک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با همکاری آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و کشاورزان روستای سندگان با ۴۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که باعث اشتغالزایی ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم خواهد شد.
سید ابوالحسن عدنانی مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان هم گفت: این طرح با هدف مدیریت روان آب‌های شهرستان فلارد برای زمین‌ها و باغات بالا دست، آبی معادل ۱۷۰ لیتر در ثانیه ۲۴۵ هکتار (۲۰۰ هکتار زراعت و ۴۵ هکتار باغ) را پوشش خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری