Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:45:59 GMT

فعالان «قرآن آباد ایران» تکریم شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۷۳۷۷

فعالان «قرآن آباد ایران» تکریم شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به سفر اخیر مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد به روستای «محمد آباد» استهبان که موجب انتخاب این روستا به عنوان یکی از هفت روستای برگزیده قرآنی کشور شد، گفت: از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، مبلغ ۷۵ میلیون تومان وام بلاعوض، ۵۰ میلیون وام کم بهره و معادل ۲۵ میلیون تومان کتب قرآن و ادعیه به فعالیت‌های قرآنی این روستا تعلق می‌گیرد و و از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز مبلغ ۵ میلیون تومان به این روستا اهداء می‌شود و کمک‌های بلاعوض بیشتری نیز در اختیار این روستا قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ابراز امیدواری کرد: این روستا که از قبل به «قرآن آباد ایران» نیز شهره بوده است بتواند در مسیر فعالیت‌های قرآنی گام‌های بلندتری بردارد و ان‌شاءالله سال‌های آینده به عنوان روستای برتر قرآنی در جهان شناخته شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ضمن تقدیر از موسسه قرآنی فرهنگی «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)» و شخص حجت الاسلام «شاهسونی» مدیر این موسسه، به تأثیر اساسی فعالیت‌های موسسه «بیت الاحزان» در توفیقات و ارتقای جایگاه فرهنگی و قرآنی روستای «محمد آباد» اشاره کرد.

یهرابی با ارائه پیشنهاد‌هایی جهت تنوع بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی، افزود: علاوه بر حفظ قرآن در زمینه ارائه مفاهیم قرآن کریم از طریق زبان هنر و رسانه نیز می‌توان اثرگذاری بیشتری در اقشار مختلف جامعه داشت و در فعالیت‌های قرآنی باید از این ابزار استفاده کرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این‌گونه فعالیت‌ها استقبال بیشتری خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این دیدار از ساختمان در حال احداث بزرگترین مرکز حفظ شبانه روزی قرآن کریم کشور ویژه طلاب در این روستا بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرآنی این روستا قرار گرفت.

در پایان این دیدار فعالان قرآنی و فرهنگی روستا با دریافت لوح تقدیر توسط مدیر کل و مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد