Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس،شیوه آموزش از حضوری به مجازی تغیر پیدا کرد؛ همین روند بر نحوه فراگیری دروس دانش‌آموزان و همچنین در بازار نوشت‌افزار تأثیر زیادی داشته است؛ چرا که وقتی مدارس تعطیل باشد، لوازم‌التحریرفروشان هم مثل قبل فروش ندارند و بازارشان دچار رکود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شرایط پیش‌آمده کرونا کلاس‌های درسی به‌صورت مجازی و آنلاین از طریق گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های مجازی برگزار می‌شود و به همین دلیل اکثر خانواده‌ها و دانش‌آموزان از وسایل سال‌های گذشته خود استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند در این شرایط صرفه‌جویی داشته باشند.

در نتیجه این تغییر رویه آموزشی، وقتی دانش‌آموز و دانشجو از صنف نوشت‌افزار و لوازم‌التحریرفروشان خریدی نداشته باشد، باعث می‌شود شرایط سختی برای این صنف به وجود بیایید و دچار رکود اقتصادی شوند و همین روند در زندگی آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

شرایط نوشت‌افزار در کاشان در وضعیت فوق قرمز است

یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با بیان اینکه شرایط خوبی برای فروش نداریم، اظهار کرد: فروش ما در یک روز زیر ۱۰۰ هزار تومان است و شرایط سختی داریم.

وی با بیان اینکه شرایط فروش صنف نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر در کاشان تقریباً صفر است، گفت: در دو سال گذشته بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان ضرر کرده‌ام و فکر نمی‌کنم کسی بتواند جبران کند.

وی در پایان با بیان اینکه برای اجاره‌بهای مغازه دچار مشکل شده‌ام، افزود: از مسؤولان درخواست دارم تا با در نظر گرفتن شرایط صنف نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر تسهیلات خوبی به ما تعلق بگیرد تا جبران این دو سال رکود را کرده باشد.

کاهش ۹۰ درصد فروش لوازم‌التحریر

حمید یزدان‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان بابیان اینکه ۹۰ درصد کاهش فروش لوازم‌التحریر داشته‌ایم، اظهار کرد: در این روزها بازار لوازم‌التحریر تحت تأثیر کرونا قرارگرفته به‌نحوی‌که وضعیت بازار فروش اصلاً تعریفی ندارد.

رئیس صنف رئیس صنف نوشت‌افزار با اشاره به اینکه خانواده‌ها برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بلاتکلیف هستند، افزود: با توجه به اینکه چند روز دیگر اول مهر است، اما مردم نسبت به خرید لوازم‌التحریر هیچ استقبالی نشان ندادند.

وی بابیان اینکه حدود ۶۰ مغازه لوازم‌التحریری در کاشان وجود دارد، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، به‌طور میانگین در دو سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان ضرر و زیان بر صنف لوازم‌التحریر در منطقه کاشان داشته است.

یزدان‌خواه ضمن اشاره به اینکه قیمت لوازم‌التحریر نسبت به دیگر اجناس موجود در بازار افزایش قیمت داشته و برخی اقلام تا ۴۰ درصد هم افزایش داشته است، اظهار داشت: دو سال است که بازار لوازم‌التحریر به‌ نوعی تعطیل‌شده است که بیشترین ضرر در ایام کرونا، مربوط به صنف لوازم‌التحریر بوده است؛ چرا که با غیرحضوری شدن تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها فروش به‌شدت کاهش داشته است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ق۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشان لوازم التحریر بازار رکود اقتصادی صنف نوشت افزار لوازم التحریر دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه ایلان ماسک روز گذشته به پایتخت چین سفر کرد و قرار بود درباره راه اندازی نرم افزار کاملا خودران و اجازه انتقال داده های رانندگی به خارج از کشور گفتگو کند.

سفر ناگهانی این میلیاردر که طی آن با لی کیانگ نخست وزیر چین نیز ملاقات کرد، یک هفته پس از آن انجام شد که وی برنامه های سفر به هند برای ملاقات با نارندا مودی نخست وزیر این کشور را به دلیل مسئولیت های سنگین تسلا لغو کرد.

امروز دو منبع آگاه فاش کردند تسلا با بایدو توافق کرده تا از لیسانس فناوری نقشه بندی این شرکت برای جمع آوری داده ها در جاده های عمومی چین استفاده کند. تسلا مدعی است چنین فرایندی، گامی کلیدی برای معرفی نرم افزار کاملا خودران در این کشور است.

از سوی دیگر یک انجمن خودروی مهم چین اعلام کرد خودروهای مدل 3 و Y تسلا از جمله مدل هایی هستند که آزمایش شده و الزامات امنیت داده چین را دارا هستند.

امنیت داده و پیروی از قوانین دلایل اصلی هستند که این خودروساز برقی آمریکایی تاکنون نتوانسته نرم افزار کاملا خودران را در چین فراهم کند.

رگولاتورهای چینی از 2021 میلادی تسلا را ملزم کرده اند تمام داده هایی که از ناوگان خودروهای چینی اش در شانگهای جمع آوری می شود را ذخیره کند، در نتیجه شرکت آمریکایی نمی توانست هیچ یک از داده ها را به آمریکا انتقال دهد.

ماسک خواستار تاییدیه انتقال داده های جمع آوری شده به خارج از این کشور بود تا الگوریتم هایش را برای فناوری های خودران آموزش دهد.

کد خبر 6091857

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند