Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از پیوستن کشورمان به سازمان همکاری شانگهای استقبال کرده و می‌گوید ایران سهم عمده ای در عادی سازی وضعیت در منطقه دارد.

خبرگزاری میزان - «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد.

«اولیانوف» در توییتر خود نوشت «خبر خوب و مورد استقبال؛ در روابط بین المللی حقوق و فرصت‌های جدید با مسئولیت‌های خاصی همراه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی ایران نقش عمده‌ای در عادی سازی وضعیت در منطقه از جمله بازگشت کامل به برجام ایفا می‌کند.»

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روز جمعه با حضور سران ۱۲ کشور عضو و ناظر از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در شهر «دوشنبه»، پایتخت تاجیکستان، آغاز شد.

در جریان این نشست، عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای تایید شد و ایران رسما به عنوان نهمین کشور به عضویت این سازمان درآمد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی مجازی خود در این نشست، از آغاز روند عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای حمایت کرد.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود گفت «پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، به اقتدار بین المللی این سازمان کمک خواهد کرد.»

«شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین نیز در جریان سخنرانی مجازی خود در این نشست گفت «عضویت ایران در سامان همکاری شانگهای پذیرفته می‌شود.»

بیشتر بخوانید: حمایت روسیه، هند و چین از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای بیانیه کرملین درباره گفت‌وگوی تلفنی پوتین و آیت الله رئیسی

رئیس جمهور چین ضمن بیان این مطلب که همه موانع در تجارت و فناوری باید برداشته شود، یادآور شد «کشور‌های عضو نباید اجازه دهند که این سازمان هدف حمله کشور‌های دیگر قرار گیرد.»

«نارندرا مودی»، نخست وزیر هند، نیز در سخنرانی خود در جریان نشست سازمان همکاری شانگهای، از عضویت ایران در این سازمان استقبال کرد.

نخست وزیر هند گفت «امسال ما بیستمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری شانگهای را جشن می‌گیریم. این باعث خوشحالی است که دوستان جدیدی در این مناسبت فرخنده در حال ملحق شدن به ما هستند؛ من از کشور ایران به عنوان یک عضو جدید سازمان همکاری شانگهای استقبال می‌کنم.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل ایران سازمان شانگهای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان همکاری شانگهای تحولات بین الملل ایران سازمان شانگهای ایران در سازمان همکاری شانگهای شانگهای استقبال رئیس جمهور بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • تاکید روسیه بر لزوم عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم