Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان گفت : هرمزگان با آبرسانی به شهرها و روستاهای مختلف این استان از طریق خط انتقال آب از خلیج فارس از آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس به خوبی از مزیت این زیرساخت بهره‌مند شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ فریدون همتی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای رضوان بخش فین شهرستان بندرعباس ، عنوان کرد : این پروژه با احداث هفت کیلومتر خط انتقال از ایستگاه پمپاژ شماره سه خط انتقال آب از خلیج فارس از طریق آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس به حاجی‌آباد و استان های کرمان و یزد اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر 15 میلیارد تومان است که طی مدت شش ماه، آب به مخزن اصلی روستای رضوان و روستاهای اطراف وصل و مردم این منطقه از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.   استاندار هرمزگان افزود: همچنین در فاز دوم این پروژه، آبرسانی از خط انتقال آب از خلیج فارس از طریق آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس، به سمت شهر فین و روستاهای در مسیر نیز تعریف شده است و علاوه بر آن، به زودی آبرسانی از این خط انتقال به شهر حاجی‌آباد نیز صورت می‌گیرد.   همتی با اشاره به سیاست تامین آب از طریق آبشیرین‌کن ها در استان هرمزگان، تصریح کرد: از مزایای موجود در هرمزگان با توجه به وجود سواحل طولانی در این استان، استفاده از ظرفیت آب شیرین‌کن ها برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت است و در حال حاضر نزدیک به 95 میلیون مترمکعب شیرین سازی آب از طریق آب شیرین‌کن ها در سراسر هرمزگان انجام می‌شود که این سیاست موجب کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و کمک به تقویت منابع آب زیرزمینی در هرمزگان شده است.   وی گفت: استان هرمزگان با آبرسانی به شهرها و روستاهای مختلف به خوبی از مزیت زیرساخت خط انتقال آب از خلیج فارس از طریق آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس بهره‌مند شده است.   استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: 21 طرح مهم آبرسانی با بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار در استان هرمزگان در حال اجراست.   منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به ضرورت آبرسانی به روستای رضوان و دیگر روستاهای بخش فین از تلاش‌ و پیگیری‌های دکتر همتی استاندار هرمزگان، فرماندار شهرستان بندرعباس و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان برای اجرای این پروژه با استفاده از ظرفیت خط انتقال آب از آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس، تشکر و قدردانی کرد.   همچنین احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این آیین، با تشکر و قدردانی از دکتر همتی استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان مربوطه برای اجرای این پروژه، شیرین سازی آب دریا را از راهکارهای اساسی برای تامین آب شرب دانست و بیان داشت: این امر در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته که خوشبختانه این هدف برنامه ششم توسعه به خوبی در هرمزگان تحقق یافته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میلیون شیرین سراسر خط انتقال آب از خلیج فارس طریق آبشیرین کن استاندار هرمزگان شیرین کن ها طریق آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در   ۳۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.

جاودان افزود: این غرفه  ها دو روز ادامه دارد.

وی گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه تا جمعه ۷ اردیبهشت در بلوار ساحلی بوستان غدیر (زیر پرچم ) از ساعت ۱۷ تا ۲۲  جهت بازدید عموم مردم دایر است .

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی