Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها حاکی از کاهش ۸۹ درصدی قدرت خرید یارانه نقدی و ۴۰ درصدی قدرت خرید یارانه معیشتی است.

خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از زمان آغاز دو یارانه نقدی و معیشتی تاکنون، قدرت خرید یارانه نقدی ۸۹ درصد و قدرت خرید یارانه معیشتی ۴۰ درصد کاهش یافته است. بر این اساس، اگر فرض کنیم که قدرت خرید این یارانه‌ها برای یک خانوار تک نفره می‌خواست ثابت بماند، باید مبلغ آن به ترتیب به جای ۴۵ هزار تومان کنونی ۴۱۸ هزار تومان و به جای ۵۵ هزار تومان، ۹۲ هزار تومان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادنیوز، در آذر سال ۸۹ پرداخت یارانه به حساب مردم کلید خورد و از آن سال تاکنون به حساب هر شخص ۴۵ هزار تومان با عنوان کمک نقدی واریز می‌شود. با این حال، داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که در آغاز پرداخت یارانه‌ها شاخص قیمت مصرف کننده برابر با ۳۵.۲۲۴ بوده که به مرور و با رشد مستمر قیمت‌ها این متغیر در تیر ۱۴۰۰ تقریبا ۹.۳ برابر شده و به ۳۲۷.۴ رسیده است؛ بنابراین محاسبات ارزش پول با دخالت نرخ تورم پس از ۱۱ سال نشان می‌دهد ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی فعلی که در ماه اول تابستان به حساب خانوار‌های تک نفره واریز شده به پول آن موقع (یعنی سال ۸۹) تقریبا ۴ هزار و ۸۴۰ تومان است.

از سوی دیگر این محاسبات را برای یارانه معیشتی که از آذر ۹۸ پرداخت آن آغاز شده می‌توان داشت. در این مدت، شاخص قیمت مصرف کننده که آن زمان رقم ۱۹۳.۸ بوده، تا تیر امسال ۱.۷ برابر شده است؛ بنابراین محاسبات تورمی نشان می‌دهد که یارانه معیشتی دریافتی توسط یک خانوار تک نفره به میزان ۵۵ هزار تومان در تیر امسال، معادل با ۳۲ هزار و ۵۵۶ تومان در سال ۹۸ بوده و تنها ۵۹.۲ درصد ارزش این رقم در آن سال را دارد.

بیشتر بخوانید: افزایش ۲۵۰ مگاوات برق به شبکه سراسری

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبار اقتصادی یارانه معیشتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی یارانه معیشتی قدرت خرید یارانه یارانه معیشتی نشان می دهد هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # یارانه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب