Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@15:42:08 GMT

آغاز تدریجی آموزش حضوری در دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۹۱۸۱

آغاز تدریجی آموزش حضوری در دانشگاه‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر علی خاکی صدیق درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: واکسیناسیون دانشجویان از آغاز این هفته به صورت گسترده شروع شده و با سرعت خوبی در حال انجام است. کاری که ما در وزارت علوم با هماهنگی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام دادیم این بود که لیستی از تمام دانشجویانی که در دانشگاه‌های ما تحصیل می‌کنند به تفکیک استان و دانشگاه به این وزارتخانه ارسال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای اعضای هیأت علمی و کارکنان در مرداد ماه این کار انجام و تمام شد. اگر هم تعدادی باقی مانده باشند، تعداد اندکی از همکاران هستند که آنها نیز واکسینه خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: وزارت بهداشت همان طور که اعلام شده بود از ابتدای این هفته واکسیناسیون دانشجویان را به صورت گسترده آغاز کرده است و روند واکسیناسیون با سرعت خوبی در کشور پیش می‌رود در مناطق و دانشگاه‌های مختلف این سرعت واکسیناسیون متفاوت است اکنون آمار دقیقی نداریم که بخواهم اعلام کنیم چون در وزارت بهداشت انجام می‌شود و ما فقط اسامی و کد ملی دانشجویان را ارسال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اما طبق صحبتی که با همکارانمان داشتیم امیدواریم روند واکسیناسیون مهر یا آبان به پایان برسد، برای شروع این ترم که در بسیاری از دانشگاه‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد، آموزش به صورت مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: اما همین طور که جلو می‌رویم و دانشجویان واکسینه می‌شوند، دانشگاه‌ها براساس امکانات زیرساختی مثل خوابگاه‌ها و مسائل رفاهی، برنامه ریزی کرده‌اند که به تدریج آموزش حضوری را شروع کنند این ممکن است در دانشگاهی برای دانشجویان کارشناسی ارشد اواسط یا اواخر همین ترم محقق شود و ممکن است در دانشگاهی موکول شود به ترم بهمن ماه و از ترم دوم آموزش حضوری شروع شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر خاکی صدیق درباره اینترنت رایگان نیز گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات، برای دریافت اینترنت رایگان دانشجویان هستیم. اینترنت رایگان در سه ترم گذاشته داشتیم و امیدواریم برای ترم پیش رو نیز این امر محقق شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای وزارت علوم دانشگاه ها دانشجویان آموزش حضوری اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی