Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@10:17:57 GMT

کرونا عامل کاهش نرخ زاد و ولد در اروپا و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۹۳۸۴

کرونا عامل کاهش نرخ زاد و ولد در اروپا و آمریکا

به گزارش «تابناک» مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس مطالعه محققان دانشگاه کورنل آمریکا در قالب «ارزیابی اولیه رابطه بین پاندمی کووید ۱۹ و نرخ زاد و ولد در کشورهای با درآمد بالا»، نرخ تولد در ایالات متحده ۷.۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین مشخص شد در جنوب اروپا کاهش شدید نرخ زاد و ولد وجود دارد: ایتالیا (۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- درصد)، اسپانیا (۸.۴- درصد) و پرتغال (۶.۶- درصد)، در حالی که در دانمارک، فنلاند، آلمان و هلند به هیچ وجه کاهش نیافته است.

به گفته محققان: در مقایسه با اُفت بزرگ در جنوب اروپا، ثبات نسبی نرخ تولد در شمال اروپا به نقش سیاست‌های حمایت از خانواده‌ها و اشتغال در جهت کاهش هرگونه تأثیر بر زاد و ولدها اشاره می‌کند.

«ست سندرز» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: نتیجه نهایی این است که روند کاهشی نرخ زاد و ولد در بین کشورها متفاوت است. به نظر ما بسیاری از آن به میزان اختلال اقتصادی، همراه با میزان حمایت اجتماعی در صورت عدم اشتغال مربوط می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای ویروس کرونا اروپا زاد و ولد کاهش نرخ زاد و ولد اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای نرخ زاد و ولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار