Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصدق کشاورزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح حمایتی یارانه دستمزد از مهر ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و تاکنون یکهزار نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی و ۱۳۵ کارفرما در این استان از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار کرد: با تمدید طرح یارانه دستمزد، استان بوشهر آمادگی لازم را برای بهره‌مندی کارفرمایان از این طرح حمایتی و جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزی اضافه کرد: دوره پرداخت کمک هزینه به هر کارگاهی که نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را به کار می‌گیرد ۱۲ ماه است و بر این اساس تاکنون ۳۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به حساب کارفرمایان استان واریز شده است.

وی یادآور شد: نیروی کار شغل اولی دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر (اولویت با دانش آموخته دانشگاهی) که حداکثر ۳۷ سال سن و برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار شرط سنی تا سقف ۴۵ سال می‌توانند با مراجعه به درگاه pyd.mcls.gov.ir در طرح یارانه دستمزد نام‌نویسی کنند.

کشاورزی گفت: بر اساس دستورالعمل، سقف بهره‌مندی هر کارگاه از این طرح، حداکثر تا پنج برابر میانگین فهرست نیروی‌های بیمه شده نزد تامین اجتماعی در۱۲ ماه گذشته است و کارفرمایان می‌توانند همزمان از همه طرح‌های تشویقی برنامه‌های اشتغال زا، پرداخت یارانه دستمزد، معافیت و مشوق بیمه‌ای برای متقاضیان کار ثبت نامی در سامانه‌های مربوط استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، و حمایت از ارتقای تولید داخلی و بنگاه‌های تعاونی و خصوصی آسیب دیده از پدیده شیوع کرونا را از هدف‌های طرح یارانه دستمزد عنوان کرد.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی و جویندگان کار با تحصیلات حداقل دیپلم با اولویت دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی بوشهر سقف دستمزد اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بوشهر سقف دستمزد سازمان تامین اجتماعی بوشهر سقف دستمزد اشتغال زایی طرح یارانه دستمزد نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد

اصغر جهانگیر درخواست ابطال مصوبه مزد ۱۴۰۳ از سوی دیوان عدالت اداری گفت: تاکنون سه فقره شکایت به خواسته ابطال بخشنامه مورد سوال به دیوان عدالت اداری واصل شده است که موضوع به معاونت هیات عمومی و هیات‌های تخصصی ارسال شده و پرونده در مرحله تبادل لوایح است که ان‌شا‌الله پس از وصول پاسخ و تکمیل تحقیقات پرونده و نظرات هیات‌های تخصصی بیمه و کار و تامین اجتماعی خواهند داد رسیدگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، وی در رابطه با مصوبه مزد سال ۱۴۰۳ و اینکه فعالان کارگری معتقدند که دیوان عدالت اداری با توجه به عدم امضای نمایندگان کارگری در شورای عالی کار و بند‌های این مصوبه باید نسبت به این مساله ورود کرده و آن را ابطال کند، آیا در این خصوص تصمیمی اتخاذ شده است، گفت: دیوان عدالت اداری به عنوان محلی برای حل و فصل دعاوی در محیط جامعه و اداری و کارگری شناخته می‌شود و لذا اگر کسی معتقد است که احجافی بر او صورت گرفته یا تخلف قانونی صورت گرفته است یا تضییع حقی از او شده است باید برای احقاق حقوق خود به دستگاه قضایی و دیوان عدالت مراجعه و طرح شکایت کند و صرف اینکه اعتقاد داشته باشیم که از افراد تضییع حقی شده، اما شکایتی نکنند دیوان مستقلا وارد نمی‌شود.

وی افزود: در این خصوص تاکنون سه فقره شکایت به خواسته ابطال بخشنامه مورد سوال به دیوان عدالت اداری واصل شده است که موضوع به معاونت هیات عمومی و هیات‌های تخصصی ارسال شده و پرونده در مرحله تبادل لوایح است که ان‌شا‌الله پس از وصول پاسخ و تکمیل تحقیقات پرونده و نظرات هیات‌های تخصصی بیمه و کار و تامین اجتماعی خواهند داد رسیدگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی