Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:26:07 GMT

چرا عرضه اولیه ها به صندوق ها واگذار شد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۰۲۷۳

به گزارش بورس تابناک، دوشنبه هفته گذشته بود که اولین عرضه اولیه به سبک جدید انجام شد. در عرضه اولیه حآفرین تصمیم گرفته شد که ابتدا این عرضه اولیه به صندوق ها واگذار شود و سپس از طریق صندوق ها روز بعد معاملاتی، این عرضه اولیه به سهامداران متقاضی واگذار شود. 

این عرضه اولیه حواشی بسیاری داشت که طی دو مطلب به صورت مفصل به آن پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما حالا در گفتگو با همایون دارابی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به این پرسش پاسخ داده شده است که اصلا

چرا عرضه اولیه ها به صندوق ها واگذار شد؟

همایون دارابی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهوری و مقام عالی وزارت اقتصاد جناب دکتر خاندوزی در افزایش پذیرش شرکتها در بورس و فرابورس در خلال روزهاز آینده شمار بیشتری از شرکتهای کوچک و با ریسک بالاتر وارد بازار می شود. وی ادامه داد: این مساله باعث می شود شمار سهام کمتری در عرضه های اولیه به سهامداران برسد همانطوری که در برخی عرضه ها مثلا ۵ تا ۶ سهم به متقاضیان رسیده بود. این نوع تخصیص سهام هم باعث فشار شدید به سیستم معاملات و شبکه کارگزاری می شود و هم ارزش خاصی (چند هزار تومان سهام) برای افراد حقیقی ندارد و ازدحام دستورات خرید هم مانع از کشف قیمت مطلوب می شود.

دارابی اظهار داشت: یک راه حل برای این مساله تخصیص عرضه های اولیه کوچک و پر ریسک به صندوق ها بود تا هم سرمایه گذاری غیر مستقیم تشویق شود و هم ریسک و فشار به سیستم کم گردد که هفته گذشته هر دو پیشنهاد یعنی تخصیص کل عرضه به صندوق ها در حآفرین و هم کشف قیمت و تخصیص بخشی از سهام به صندوق ها در نماد توسن انجام شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای عرضه اولیه حآفرین توسن اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای صندوق ها عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، با توجه به درج و برگزاری جلسات معارفه چندین نماد در روزهای پایانی سال گذشته تاکنون عرضه اولیه ای در سال جدید انجام نگرفته است و دلیل این موضوع هم این بود که در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ قادر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد تا اینکه امروز محمود گودرزی، مدیر عامل شرکت بورس در نشست خبری معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران و مدیران عامل بورس و فرابورس بیان کرد که به محض اینکه شرایط بازار مهیا و ارزش معاملات معقول باشد، عرضه اولیه ها از سر گرفته می شود, همچنین معصومی خانقاه در گفتگو با نبض بورس اظهار نمودند : احتمال بازگشت عرصه اولیه ها از اردیبهشت یا نهایت اوایل خرداد وجود دارد . ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izu

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود