Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:24:49 GMT

عضویت بیش از ۲ هزار نفر در کتابخانه ملی از ابتدای ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۰۴۳۰

عضویت بیش از ۲ هزار نفر در کتابخانه ملی از ابتدای ۱۴۰۰

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حمیده اسلامی با اعلام این خبر گفت: تعیین سطح عضویت در این سازمان براساس مدرک تحصیلی و طبق آیین نامه عضویت سه گروه ویژه، پژوهشی و عادی است و تعداد اعضای جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ‍پایان مرداد ماه، دو هزار و ۱۰۶ نفر و تمدید کارت اعضا دو هزار و ۸۲۵ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: همچنین این اداره وظیفه صدور، تمدید و تعویض کارت عضویت اعضا را بر عهده دارد و با ایجاد رمز عبور و شناسه کاربری برای مراجعان، شرایط استفاده از امکانات سازمان از جمله امانت کتاب، نشریات، پایان نامه‌ها، استفاده از تالار رقومی و اینترنت و شیفت شب فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مهمترین فعالیت‌ اداره عضویت شامل پذیرش پژوهشگران و انجام مصاحبه با متقاضیان برای برآورده کردن نیازهای پژوهشی، بررسی و احراز شرایط مراجعان از جهت دارا بودن شرایط عضویت و بررسی مدارک، راهنمایی مراجعان برای ثبت نام و مطلع کردن از آیین نامه عضویت و در نهایت تایید عضویت و صدور کارت جدید برای متقاضیان است.

لازم به توضیح است، براساس جدیدترین آمار اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تا اواسط شهریور سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۴۸ هزار نفر کارت عضویت دریافت کرده اند.

برچسب‌ها سازمان اسناد و کتابخانه ملی مخزن آرشیو ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی مخزن آرشیو ایران سازمان اسناد و کتابخانه ملی مخزن آرشیو ایران سازمان اسناد و کتابخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس