Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا خباز نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفویض اختیارات ویژه به استانداران گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد این است که در استان‌ها اختیارات به صورت کامل تفویض نمی شود، تفویض به این معنی که یک مسئول استان به همراه تیم اقتصادی که بسیاری از مدیران کل در آن حضور دارند توان حل مشکلات در استان را که به راحتی قابل حل است را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از نهاد‌ها مایل هستند تا یک‌سری از اقدامات را انجام دهند و این اقدام آن‌ها خلاف قانون هم نیست، اما بسیاری از امور به آنان تفویض نشده و چون این اتفاق نیفتاده مشکلات روی هم انباشته شده و به مرکز یعنی تهران منتقل می‌شود. تهران هم باتوجه به اینکه مشکلات متعدد فراوانی را دارد و مسئولین عالی رتبه هم در آن حضور دارند و گرفتاری‌های بسیاری را دارند رسیدگی به مسائل سایر استان‌ها در اولویت دوم قرار می‌گیرد، اما اگر تفویض اختیار صورت بگیرد و در مقابل آن پاسخگویی هم مطالبه شود می‌توان شاهد رشد و پیشرفت استان‌های محروم بود.

محمدرضا خباز درباره راه‌ حل مشکلات مناطق محروم بیان کرد: بنده معتقدم که افراد شایسته و مدیران توانمند انتخاب شوند و اختیارات آنها را افزایش دهند و از آنها پاسخگویی در قبال مسئولیتش را هم مطالبه کنند. اگر دولت اجازه تصمیم‌گیری به استانداران را بدهد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، مثلا در یک استانی ۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده را داریم. اگر استاندار اختیار داشته باشد که کاری کند این واحدهای تولیدی شروع به فعالیت کنند بسیاری از مشکلات دیگر هم حل خواهد شد، یعنی استاندار اجازه حل مشکلات را داشته باشد و به مرکز تعهد دهد تا پایان یک‌سال میزان قابل توجهی از این واحدهای تولیدی را راه‌اندازی کند.

نماینده پیشین مجلس درباره تعلل دولت در انتخاب استانداران ویژه نیز گفت: بنده معتقدم هر کسی در مرکز حاضر شود روحیه تفویض اختیارات به دیگران در ما ضعیف می‌شود، چرا که ما گمان می کنیم اگر کار به دست خودمان باشد خوب انجام می‌شود و اگر دست افراد دیگر باشد آنچنان که باید و شاید انجام نمی‌شود، این روحیه تاکنون بوده هست و خواهد بود، درحالی که مدیر باید جامع‌نگر باشد و همه ابعاد را بسنجد و استفاده از خرد جمعی را ارجح بداند و به همه نیروها اجازه مشورت دهد، به نظر بنده از عواملی است که مانع انتخاب استانداران ویژه شده است.

خباز در پایان گفت: این خاصیت انسان‌ها است که دوست دارند کارها به دست خودشان حل شود، در صورتی که این باید برای ما مهم باشد که کار پایان خوبی داشته باشد نه اینکه پایان کار به نام چه کسی ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احزاب و تشکل ها دولت رییس جمهور استاندار حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به شرح زیر است:

به نام خدا

"این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکاتش خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

بسیج سازندگی، این شجره طیبه‌ای که به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (حفظه الله) در هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ بنیان گذاری شده است، در طول این سال ها، همواره منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده و به عنوان رکنی اساسی در تحقق سیاست‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه مناطق محروم و کم برخوردار، عملکردی درخشان و قابل قبول از خود به جای گذاشته است.

و اینک این نهاد انقلابی با گذشت ۲۴ سال از زمان تأسیس، با بسط و توسعه دامنه وظایف و محور‌های خدمات رسانی خود در زمینه‌های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، حضور در حوادث غیرمترقبه و برپایی اردو‌های جهادی در خدمت به مردم و شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح‌های محرومیت زدای نظام مقدس جمهوری اسلامی، سنگ تمام گذاشته است.

همراهی با دستگاه‌های اجرایی در تحقق و تکمیل طرح‌های عمرانی، راه اندازی کارگاه‌های کوچک و زود بازده اقتصاد مقاومتی، احیا و لایروبی قنوات، مرمت راه‌ها در مناطق صعب العبور، انجام برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی، تربیتی و تحقق طرح کمک‌های مؤمنانه تنها بخشی از خدمات قابل توجه و تقدیر بسیج سازندگی در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید

 ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند

اینجانب سالروز تأسیس بسیج سازندگی را به همه بسیجیان، جهادگران و کارکنان خدوم، مخلص و همیشه در صحنه بسیج سازندگی در خراسان جنوبی تبریک گفته، از تلاش‌های این عزیزان در زمینه محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان قدردانی می‌کنم.

باشد که این عزیزان در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و ایفای وظایف و سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی، گام‌های بزرگتر و پر افتخارتری بردارند و با برنامه ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی نظیر خراسان‌جنوبی در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر کنند.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند