Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح شنبه در این نشست به مقایسه فرمایشات امیرالمومنین حضرت علی (ع) و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: وقتی در بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد دقت می‌کنیم مبارزه با فساد بویژه مبارزه با فساد اقتصادی اهمیت بالای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دایره‌المعارف انقلاب است که رهبری در آن مفهوم مبارزه با فساد و عدالت را بهم پیوسته‌اند یعنی این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فساد اقتصادی، سیاسی، اخلاقی را یک توده چرکین و عارض بر کشورها و نظام‌ها می‌داند که اگر در بدنه کشور عارض شود یک زلزله و ضربه زننده بر مشروعیت آنها خواهد بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: رهبر معظم انقلاب در رابطه با فساد هشدار داده‌اند که اگر دریک جامعه فساد ظهور و بروز کند مایه ورشکستگی مادی و معنوی می‌شود

وی ادامه داد: از دیدگاه رهبری انتصاب نادرست و غیردقیق و جناحی مدیران، زمینه فساد را مهیا می‌کند و ایشان آقا زادگی، خویشاوندی، سهل انگاری و نبود نظارت، رشوه خواری و ویژه خواری را مصادیق فساد می‌دانند.

امام جمعه گناوه رشوه خواری و رانت اطلاعاتی که منجر به سود کلان می‌شود را زمینه ساز فساد عنوان کرد و افزود: اگر این موارد در جامعه رواج پیدا کند قطعاً بذر فساد را می پاشد و محصول آن جز تباهی فرهنگی، ضربه اقتصادی و ضعف عملکردی در مدیریت چیزی دیگری نیست لذا پیشگیری و صیانت از بروز فساد مقدم بر درمان است.

مقابله ریشه‌ای با فساد

عضو هیئت علمی رشته مدیریت دانشگاه پیام نور گناوه در این نشست گفت: فساد ابعاد مختلفی دارد که در اکثر کشورها و فرهنگ‌ها تقریباً برداشت مشترکی از آن وجود دارد.

احمد طاهری به ابعاد ساختاری مدیریت اشاره کرد: یکی از ابزارهای مدیریت بوروکراسی است وقتی به یک نفر اختیار داده می‌شود مسئول اجرای کارهایش است و وقتی این ابزار نیمه اجرا شود آسیب‌زا است لذا وقتی از مبارزه با فساد صحبت می‌کنیم باید آن را ریشه‌ای ببینیم و به آن بپردازیم.

عضو هیئت علمی رشته حقوق دانشگاه پیام نور گناوه به زمینه‌های جرم از مبانی جرم شناختی اشاره کرد و گفت: امروز بیش ۶۰ درصد جرایم مورد رسیدگی در دادسرا و دادگاه کیفری مالی یا مرتبط مالی هستند.

احمدرضا ونکی افزود: وقتی تقسیم کار و ثروت در جامعه عادلانه نباشد فقر بین مردم روز به روز بیشتر می‌شود و عدالت اجتماعی نباشد فساد در وضعیت خودش عارض می‌شود.

وکیل پایه یک دادگستری اضافه کرد: در سطح کلان افراد بخاطر رشد نیافتگی، عدم آموزش قوی، برنامه رشد مدار کوتاه مدت، بلند مدت و بین نسلی دچار فساد می‌شوند.

کرسی آزاد اندیشی «فساد ستیزی فردی یا ساختاری، راه حل‌ها و موانع» به همت انجمن علمی حقوق و دفتر فرهنگی دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد، و در پایان نشست کارشناسان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

کد خبر 5307205

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری گناوه دانشگاه پیام نور احمد طاهری رهبر معظم انقلاب کرسی آزاداندیشی ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان هفته دفاع مقدس سیستان و بلوچستان واکسیناسیون ایلام مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری