Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@14:44:05 GMT

آشفته بازار بلیت پروازهای اربعین

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۱۵۲۹

آشفته بازار بلیت پروازهای اربعین

به گزارش ایسنا، هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی توافق کردند تا قیمت بلیت پروازهای اربعین پنج و شش میلیون تومان بسته به فرودگاه مبداء (به صورت دو طرفه) فروخته شود اما تا کنون بلیت دو طرفه با نرخ‌های اعلامی در هیچ یک از سایت‌های اینترنتی عرضه کننده وجود ندارد و در این میان نرخ‌های عجیب و غریبی نیز به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسن ذیبخش -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- چهارشنبه هفته گذشته در این باره اعلام کرد که جلسه ستاد اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری برای تعیین نرخ نهایی بلیت پروازهای اربعین تشکیل شد و نتایج خیلی خوبی داشتیم. بر این اساس قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به مقصد نجف پنج میلیون تومان به صورت دو طرفه و یکطرفه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پروازهای مشهد شش میلیون تومان به صورت دوطرفه و یکطرفه ۴ میلیون تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه تعیین قیمت برای بلیت هواپیما و پروازهای اربعین توجه کنید تنها در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه است، افزود: چنانچه هر کدام از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی از این مبلغی که مورد توافق سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی هست تخطی کنند و نسبت به گرانفروشی اقدام کنند، مسافران می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی و سامانه شکایات مردمی اقدام کرده، قطعاً در سازمان با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته خیلی سریع نسبت به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

این توافق در حالی صورت گرفته که نه تنها بلیت هواپیمایی برای زائران به صورت دو طرفه و در قالب نرخ توافق شده وجود ندارد، بلکه به نظر می‌رسد پروازهای اربعین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بتوان از سقف این توافق نرخی فرار کرد.

به گونه‌ای که در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه هیچ بلیت پرواز دو طرفه‌ای وجود ندارد و همه بلیت‌ها به صورت یکطرفه عرضه شده است. در حالی که اگر زائری یک روز پس از این بازه زمانی (یعنی ۱۱ مهر ماه) برگردد، بلیت دو طرفه برای او در این سایت‌ها باز می‌شود اما با قیمت هفت تا بیش از هشت میلیون تومان آن هم از مبدا تهران که باید حداکثر پنج میلیون تومان باشد!

البته اپراتور و مسئولان فروش برخی سایت‌های عرضه کننده بلیت هواپیما هم در پاسخ به این وضعیت اینگونه پاسخ می‌دهند که آن‌ها هیچ نقشی در ارائه و برنامه‌ریزی در زمینه نحوه ارائه این بلیت‌ها ندارند و این برنامه‌ریزی توسط شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته است. از سوی دیگر تقریبا همه بلیت‌های دو طرفه که با شرایط بالا عرضه می‌شود، چارتر شده و مشخص نیست آیا مجوز آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است یا خیر؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای بلیت پرواز اربعین قیمت بلیت هواپیما اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی پروازهای اربعین میلیون تومان صورت دو دو طرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر «محمدرضا زاهدی» و شهدای حادثه کنسولگری ایران در سوریه صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این مراسم، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار ایرج مسجدی مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سیدقاسم قریشی جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری حضور داشتند.

کد خبر 6099042 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی در خرم‌آباد