Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اصغر شعردوست در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار که در محوطه مقبره الشعرای تبریز برگزار شد با اشاره به پیشنهاد نامگذاری سالروز درگذشت استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: شبی که این پیشنهاد را به قلم آوردم، توسل و استخاره ای داشتم و در آن زمان فکر کردم این پیشنهاد حتما مفید خواهد بود و تاکنون نیز نتایج مثبت آن روز را به عینه دیده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صاحب ‌نظر و پژوهشگر ادبیات فارسی و ترکی، شهریار را شاعری ماندگار عنوان کرده و گفت: ماندگاری شهریار را در عشق و ارادت به مولا علی (ع) می دانم  و تا زمانی که امر قدسی وجود دارد، شهریار هم هست و یادش جاودانه خواهد بود.

وی ادامه داد: شهریار زمانی اقدام به سرودن شعر ترکی کرد که شاعر شناخته شده ای به زبان فارسی بود. سروده های ترکی شهریار از لحاظ کمی بسیار کمتر از اشعار او به زبان فارسی است اما همین مقدار نیز جزو فخیم ترین و زیباترین نمونه های شعر ترکی محسوب می شود.

مدیرعامل بنیاد شهریار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شهریار گفت: حضرت آیت الله خامنه ای طی دیداری که با ایشان داشتیم، فرمودند که « ما در طول تاریخ ادبیات ایران زمین به سختی می توانیم افرادی را بیابیم که همچون فردوسی، ان ها را حکیم خطاب کنیم اما من شهریار را جزو شاعران حکیم می دانم.»

شعردوست در خصوص وضعیت نامناسب مقبره الشعرای تبریز گفت: با وضعیت کنونی، دهه ها طول خواهد کشید که فضای مقبره الشعرا آباد شود. باید یک هیات امنای خوب تشکیل شده و نظارت لازم را داشته باشد و از بودجه های ملی و استانی برای آبادانی این مکان بهره برده شود چرا که فضای کنونی در شان تبریز و ایران نیست.

وی همچنین بر لزوم تدریس شهریار شناسی در دانشگاه ها تاکید کرده و گفت: این شاعر معاصر، توانایی بالایی در حوزه شعر فارسی و ترکی داشته و از سوی دیگر یک دهه بعد از انقلاب نیز زیسته است و جایگاه ویژه ای در ادبیات معاصر دارد.

این صاحب‌نظر و پژوهشگر ادبیات فارسی و ترکی ادامه داد: شهریار در زمان زنده بودن در اوج عزت زیسته و بعد از وفات نیز روز به روز بر شهرت وی افزوده می شود و ما به وجود چنین شاعری افتخار می کنیم.

انتهای پیام/60034

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر فارسی شهریار شعر زبان فارسی مقبره الشعرا تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز ادبیات فارسی ادبیات ترکی ترکی روز شعر و ادب فارسی محمدحسین شهریار آیت الله خامنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود

ایسنا/لرستان مدیر خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان گفت: اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه از ویژگی‌های استاد مطهری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خدایی در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان و اساتید پیشکسوت این دانشگاه که به‌مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد، بیان کرد: از مهم‌ترین خصلت‌های استاد مطهری، زبان‌شناسی قرآن از و زبان‌شناسی مخاطب بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بازشماری خصوصیات شش‌گانه زبان‌شناسی مخاطب، جامع‌نگری در دین، مسأله‌محوری و تفکر انتقادی، روش اجتهادی در پاسخگویی شبهه‌ها، توجه و اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه را از ویژگی‌های استاد مطهری دانست.

وی با اشاره به سیر عقلی مباحث استاد مطهری و کتاب مسأله‌ی حجاب ایشان، مرکز ثقل و علت العلل خصلت‌های شش‌گانه مرحوم مطهری را روحیه عبودیت و بندگی آن معلم نمونه دانست و گفت: رعایت حریم شرع، تضرع، راز و نیاز در دل سحر و احترام به خانواده و پدر و مادر از ابعاد این عبودیت و بندگی شهید مطهری بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل»
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا