Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن داراب زاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به لزوم تکمیل ذخیره مخازن سوخت نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار در زمستان، گفت: سوخت اول نیروگاه‌ها برای تولید انرژی برق، گاز است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش مصرف گاز خانگی در زمستان و ضرورت تأمین سوخت گاز برای مصارف خانگی در ماه‌های سرد، طبیعی است که تأمین گاز نیروگاه‌ها در فصل زمستان با محدودیت مواجه شود، افزود: برای جبران این کمبود و تداوم تولید برق پایدار در فصل زمستان، باید سوخت دوم نیروگاه‌ها که گازوئیل است، جایگزین سوخت گاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان با تأکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها در پاییز و زمستان امسال، گفت: مخازن سوخت دوم نیروگاه‌ها در حال تکمیل است و روند ذخیره سازی سوخت نیروگاه‌ها با پایان یافتن فصل گرم سال با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

داراب زاده اضافه کرد: علاوه بر پیگیری‌های مستمر برای تأمین سوخت گازوئیل، پیگیری جدی برای اجرای پروژه مهم اتصال نیروگاه لوشان به خط لوله سراسری نفت گاز در دست اقدام است تا بتوانیم این پروژه اساسی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: هماهنگی با مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان در خصوص حدود ۳۰ میلیون لیتر مازوت موجود در یکی از مخازن اصلی ذخیره سوخت نیروگاه لوشان، از دیگر پروژه‌های مهم که به طور جدی در حال پیگیری است.

کد خبر 5307473

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای گیلان نیروگاه تولید برق ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل هفته دفاع مقدس واکسیناسیون کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان واکسیناسیون سیستان و بلوچستان ایلام سوخت نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، اظهار داشت: این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ‌وخم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه‌وبودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تأمین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت‌گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

استاندار لرستان، افزود: برای تأمین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می‌تواند به‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تأکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تأمین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 6088478

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال