Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کلانتری روز شنبه در حاشیه بازدید از روند کنترل و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه سخت گذر اشکر پیچاب از توابع شهرستان باشت، اظهار داشت: متولیان امر باید با جدیت با متخلفانی که به منابع طبیعی خسارت وارد می کنند برخورد جدی و قانونی کنند.

وی بیان کرد:  امسال با وجودی که از نظر آتش سوزی مراتع استان همه پای کار بودند ولی متاسفانه سطح وسیعی از جنگل های استان طعمه حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کلانتری ادامه داد:  از ظرفیت دهیاران، فعالان زیست محیطی، نیروهای مختلف مردمی و بسبج و سازمانهای مردم نهاد برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های استان استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در دو سال اخیر تجهیزات و امکانات خوبی برای کنترل و مهار آتش سوزی ها وارد استان شده است و این تجهیزات تهیه شده با همه سالهای گذشته برابری می‌کند.

وی منابع طبیعی و عرصه های ملی و جنگلی را از سرمایه های عظیم و مواهب الهی دانست و افزود: حراست و حفاظت از این سرمایه ها وظیفه ای همگانی است.

کلانتری ضمن قدردانی از پرسنل منابع طبیعی استان، مردم و نیروهای بسیج شهرستان باشت که با حضور به موقع در آتش سوزی جنگل های پیچاب از گسترش حریق پیشگیری کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به خطاهای انسانی به عنوان مهمترین دلایل آتش سوزی های جنگل ها و مراتع استان اشاره کرد و افزود: با توجه به خسارت های سنگین آتش سوزی ها به عرصه های طبیعی استان پیگیری متخلفان حریق با جدیت در دستور کار قرار می گیرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار یعنی حدود ۹۰ درصد آن، اراضی ملی بوده که ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد و در واقع ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی این استان خاموش شده که برای اطفای حریق ۱۰ مورد آن از بالگرد کمک گرفته شده است.

امسال پنج آتش سوزی گسترده در جنگل ها و مراتع شهرستان کهگیلویه خاموش شد و جنگل های شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هر کدام چهار بار شاهد آتش سوزی گسترده بودند.

در همین مدت در شهرستان چرام ۲ فقره و در شهرستان های لنده و باشت هر کدام یک آتش سوزی گسترده مهار شد.

 کارشناسان منابع طبیعی میزان خسارت آتش سوزی بر عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۲۵۰میلیارد ریال برآورد کرده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد که با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد یاسوج کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏