Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطلب دریافتی ایرنا از دفتر این نماینده حاکی است که ابراهیم عزیزی با اشاره به نشست کشورهای سازمان شانگهای و اهمیت عضویت ایران در این سازمان اظهار داشت: سازمان شانگهای از کشورهای قدرتمند بلوک شرق همچون چین، روسیه، هند و... شکل گرفته است؛ کشورهایی که در معادلات جهانی نیز نقش ارزنده ای ایفا می کنند.

او افزود: تقریبا نیمی از جمعیت جهان و یک چهارم مساحت خشکی های کره زمین متعلق به کشورهای عضو سازمان شانگهای است و این توان و ظرفیت بالا، با مدیریت صحیح و هوشمندانه می تواند بسیاری از معادلات را به نفع منطقه تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوران یکجانبه گرایی و استیلای مغرب زمین بر معادلات سیاسی و بین المللی رو به افول  است، بیان کرد: کشورهای بلوک شرق با سازمان هایی چون سازمان شانگهای می توانند موازنه قدرت را به سمت شرق سوق دهند.

عزیزی اضافه کرد: بلوک غرب در طول صد سال گذشته با کمک عوامل منفعل داخلی سایر کشورها استیلای خود را بر معادلات بین المللی حفظ کرده بود اما تحولات دهه های اخیر در بلوک شرق و هم پیمانی این کشورها موجب خواهد شد این استیلا روز به روز کاهشی چشمگیر یابد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تحسین سیاست خارجی دولت سیزدهم در همین مدت اندک گفت: حضور قدرتمندانه در نشست بغداد، عضویت در سازمان مهم شانگهای و... نشان از دیپلماسی فعال و رو به رشد جمهوری اسلامی در دور جدید سیاست خارجه و امور بین الملل دارد که مصادیق آن نیز به خوبی نشان داده شد.

او اضافه کرد: سیاست مجلس و دولت سیزدهم در عرصه بین المللی،دیپلماسی توسعه یافته، به روز و منطبق بر عزت مردم ایران و تامین منافع و مصالح حداکثری کشور است و با گسترش ارتباطات با کشورهای مختلف می توان تحریم های ظالمانه غرب را نیز در هم شکست که بسیار امیدوار کننده است زیرا غربی ها باید بدانند که با احترام با کشورها، به ویژه کشور ما برخورد کنند.

سازمان همکاری های شانگهای متشکل از ۹کشور روسیه، چین، ایران، پاکستان، هند، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان است که از سال ۲۰۱۵ به منظور تقویت همکاری های منطقه ای در تمام زمینه ها، شکل گرفت.
 ایران امسال به عضویت این سازمان در آمد.

برچسب‌ها ابراهیم عزیزی سازمان همکاری شانگهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابراهیم عزیزی سازمان همکاری شانگهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ابراهیم عزیزی سازمان همکاری شانگهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی سازمان شانگهای سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • علت ممنوعیت سریال مصری حشاشین؛ تحریف تاریخ ایران
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است