Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:01:48 GMT

اندیشکده فضای مجازی، هنرورسانه درقم شروع به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۱۳۵

اندیشکده فضای مجازی، هنرورسانه درقم شروع به کار کرد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی درنشست مشترک با حجت الاسلام نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به‌مصوبه تاسیس اندیشکده فضای مجازی درجلسه‌های مشترک گذشته گفت: عرصه مطالعات فضای مجازی درنهادهای حوزوی به‌سمت مطالعه‌های طولانی‌وعمیق پژوهشکده‌ای رفته و چون تحول‌های فضای مجازی بسیار سریع است دیگر آن نتیجه مطالعه‌های عمیق، ثمر بخش نخواهد بود، به‌عنوان نمونه هنوز آثاری را در رابطه با بلوتوث مشاهده می‌کنیم، درحالی که امروزه این ویژگی دیگر کارایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر در مسیر فضای مجازی گام برداشتن هایمان کُند باشد قطعا قافیه را خواهیم باخت و تا حدود زیادی هم این اتفاق افتاده است، گفت: اهتمام و عزم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به‌این مساله ستودنی است و باید بتوانیم یک دبیرخانه برای اندیشکده تشکیل بدهیم و دبیر آن را تعیین کنیم و همچنین دفتری برای آن داشته باشیم تا تعامل‌هاوارتباط‌هایی برقرار شود، هرچند نمی‌خواهیم چیزی را به‌مجموعه‌ها تحمیل کنیم اما این کار به‌پیشرفت دراین زمینه کمک خواهد کرد.

معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اندیشکده نباید به‌مسائل نمایشی بپردازد، تصریح کرد: یکی از مهمترین  اقتضائات این کار مواظبت بر فعالیت و روش اندیشکده است که تبدیل به‌ساختار دیگری نشود و نباید میل به سمت کارهای پژوهشکده‌ای و نشست و جشنواره پیدا کند، اندیشکده نباید برای برای برگزاری نشست و کارهای نمایشی باشد.

وی افزود: اندیشکده اتاق فکر است و فضا را برای گفت‌وگوهای عمیق فراهم می‌کند، نگاه موجود در اندیشکده‌ها به‌شدت باید تمایل به‌مسائل انضمامی داشته باشد، اگر میل به‌انضمام نباشد میل به‌کارهای دیگر پیدا می‌کند.

شیخ الاسلامی با اشاره به‌بازخوانی مدل‌های حل مساله درفضای مجازی خاطر نشان کرد: مساله‌یابی‌ومساله‌سازی‌وحل‌مساله درفضای مجازی نیازمند یک بازخوانی و مدلهای جدیدی است، از این رو به‌نظام مسائل فضای مجازی نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: این اهتمام دردفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد که اگر اقتضای فضای مجازی مسائل دیگری باشد و همچنین از پایه علمی خوبی برخوردار بشود، نظام مسائل جدیدی درفضای مجازی با همان نگاه سامانه قطب ها تعریف شود.

 اندیشکده فضای مجازی ظرفیتی برای راه‌اندازی موج فکری، علمی‌ومذهبی است

رئیس پژوهشگاه علوم‌وفرهنگ اسلامی نیز طی سخنانی گفت: ظرفیت عظیم انسانی هیات علمی درمجموعه های دفتر تبلیغات اسلامی داریم که با استفاده از فضای مجازی باید از آن بهره برد و موج فکری، علمی‌ومذهبی به‌راه انداخت.

حجت الاسلام نجف لک زایی با اشاره به‌راه‌اندازی اندیشکده فضای مجازی گفت: خداوند را شاکریم که امروز این اندیشکده در حال آغاز به کار و فعالیت است و امیدواریم باعث هم‌افزایی و مایه خیر و برکت باشد، از اهتمام حجت السلام شیخ الاسلامی سپاسگزارم و پیشنهاد می‌کنم ریاست اندیشکده فضای مجازی را برعهده بگیرد و انتخاب دبیر را خود ریاست انجام بدهد.

وی با اشاره به‌اندیشکده اربعین خاطرنشان کرد: این موضوع باید به‌صورت جدی پیگیری شود و این دومین اندیشکده.ای است که در پژوهشگاه فعال می کنیم، اندیشکده اربعین ۲ سال قبل فعال شد که جزء اندیشکده‌های موفق است، البته بدون اینکه باری برروی دوش دفتر تبلیغات اسلامی بگذارد.

رئیس پژوهشگاه علوم‌وفرهنگ اسلامی با بیان اینکه ظرفیت عظیم انسانی هیات علمی درمجموعه‌های دفتر تبلیغات اسلامی داریم، تصریح کرد: امسال دراین اوضاع‌واحوال اربعین ۱۸ نشست با ستاد اربعین هماهنگ شده، که برنامه هایشان از سایت عبرات پخش می شود، یکی از نشست‌ها، چهار هزار تَن بیننده داشت، ظرفیت عظیم انسانی هیات علمی درمجموعه‌های دفتر داریم که با استفاده از فضای مجازی باید از آن بهره بُرد و موج فکری، علمی و مذهبی به‌راه انداخت.

برچسب‌ها قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فضای مجازی قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی پژوهشگاه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان