Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@04:29:11 GMT

عربستان: ۱۰ میلیون نفر به عمره آمده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۵۹۹

عربستان: ۱۰ میلیون نفر به عمره آمده‌اند

آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که از تاریخ چهارم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۳ مهر ۱۳۹۹) که با آغاز تمهیدات ویژه کرونایی برای پذیرش عمره‌گزاران همراه بود، ۱۰ میلیون زائر با موفقیت به عمره آمده‌اند.

به گزاش عرب نیوز، «عبدالفتاح بن سلیمان ماشات» وزیر حج و عمره عربستان همچنین اظهار کرد از زمان آغاز پذیرش مجدد زائران عمره از سایر کشورها از ۱۰ آگوست امسال (۱۹ مرداد ۱۴۰۰) نیز بیش از ۱۲ هزار ویزای عمره صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین تاکید کرد واکسیناسیون کامل پیش‌شرط اساسی برای صدور مجوز حضور در عمره است و با توجه به شرایط کرونایی، فهرست کشورهایی که زائران آن‌ها می‌توانند وارد خاک عربستان شوند به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود. زائران بین‌المللی ۷۲ ساعت پیش از سفر به عربستان باید وضعیت واکسیناسیون خود را در سامانه ویژه‌ای با نام «مقیم» ثبت کنند.

مقامات سعودی با بیان این که همچنان به تلاش برای محافظت از سلامت زائران ادامه خواهند داد از تمامی حجاح عمره درخواست کردند از کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پیروی کنند.

هدف عربستان میزبانی از ۳.۵ میلیون زائر و بازدیدکننده در ماه است و این کشور هم‌اکنون میزبان روزانه ۷۰ هزار عمره‌گزار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عربستان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی