Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@03:34:14 GMT

سفارت لیبی در دمشق بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۸۹۱

سفارت لیبی در دمشق بازگشایی می‌شود

وزارت خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی از بازگشایی سفارت این کشور در سوریه پس از گذشت بیش از ۸ سال خبر داد.

 پایگاه خبری «اثر پرس» سوریه امروز (شنبه) به نقل از وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی گزارش داد که کمیته مربوط به ارزیابی و رسیدگی به شرایط سفارت لیبی در دمشق کار خود را به پایان رسانده و زمینه فعالیت برای انجام وظیفه نمایندگی این کشور در پایتخت سوریه را هموار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اقدام به عنوان بخشی از برنامه این وزارتخانه برای پایان دادن به اختلافات در سفارتخانه‌های لیبی که شاهد درگیری در کار دیپلماتیک و اختلاف بر سر تعیین سفیران و دیپلمات‌ها بین دولت موقت لیبی که شرق لیبی را تحت کنترل داشت و دولت همبستگی (وفاق) ملی لیبی قبل از تشکیل دولت وحدت ملی بودند، می‌باشد. 

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین المللی در فیسبوک، برنامه وزارت امور خارجه لیبی با هدف متحد کردن کار سفارتخانه‌ها زیر چتر دولت وحدت ملی و نظارت وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین المللی این کشور انجام می‌شود. 

سفارت لیبی در سوریه پس از سالها تعطیلی در سوم مارس ۲۰۲۰ در دمشق افتتاح و بازگشت دیپلمات‌های دو کشور نیز آغاز شد، اما در همان زمان دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس در غرب این کشور) که به ترکیه نزدیک است، بازگشایی سفارت لیبی در دمشق و تحویل آن به دولت وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» را محکوم کرد و از همان زمان دوباره این مساله با مشکل مواجه شد.

افتتاح سفارت لیبی در دمشق در آن زمان پس از امضای تفاهم نامه دولت موقت لیبی با دولت سوریه برای بازگشایی مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی در دو کشور انجام شد. 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در آن زمان اعلام کرد که سفارت لیبی در دمشق با حضور یک هیات لیبیایی به «عبد الرحمن الأحیرش» ریاست معاون نخست وزیر دولت موقت و «عبد الهادی الحویج»   وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی لیبی بازگشایی شد. 

سفارت لیبی در دمشق یکبار در سال ۲۰۱۲ بسته شد و از آن زمان تا سال ۲۰۲۰ لیبی هیچ نمایندگی دیپلماتیک در سوریه نداشت، ولی دوباره پس از افتتاح در سال ۲۰۲۰ بسته شده بود.  


/ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امور خارجه و همکاری های بین المللی سفارت لیبی در دمشق وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت