Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که بعدازظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، تزریق واکسن کرونا برای سنین بالای ۱۸ سال در حال انجام است.
وی ادامه داد: در استان قزوین پس از سفر وزیر بهداشت، واکسیناسیون کارگران استان که بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر هستند در حال انجام برای کارگران ۸ شهرک صنعتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسؤول خاطرنشان کرد: استان قزوین اکنون به رکورد ۲۹ هزار و ۵۰۰ واکسن در یک روز رسیده‌ است که عدد بسیار بالایی بوده و از آمار کشوری بالاتر است.
نامدار تصریح کرد: دو روز کاهش واکسن در استان را داشتیم که امروز ۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به استان رسید و در طی این هفته نیز هر روز یا یک‌روز در میان ۲۰ الی ۳۰ هزار دوز واکسن به استان خواهد رسید.
نامدار عنوان کرد: خوش‌بختانه موفق به عبور از پیک پنجم کرونا شدیم و استان از وضعیت قرمز کرونایی در آمده است، اکنون شهرستان آوج در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
این مسؤول اظهار کرد: در پیک پنجم قالب بر ۹۵ درصد بیماران درگیر سویه دلتا بودند که بسیار آسیب‌پذیر بود، سویه لامبدا که در برخی کشورها شایع شده است در میزان کشندگی از سویه دلتا ضعیف‌تر است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر مرگ‌های کرونایی روزانه در استان تک‌رقمی شده است و میزان بستری‌ها نیز کاهش یافته است.
نامدار ابراز کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۹ هزار و ۱۲۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و اکنون ۶۱۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸ درصد آن‌ها در بخش خصوصی و بقیه در بیمارستان‌های دولتی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: اکنون ۱۳۴ بیمار در استان در آی‌سی‌یو بستری بوده و ۴۳ نفر نیز متصل به دستگاه کمک‌تنفسی هستند و انتظار برای آی‌سی‌یو نیز به عدد ۱ رسیده است.
نامدار تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار کرونایی در استان فوت شده‌اند و مجموع فوتی‌های استان از ابتدا تاکنون به عدد ۲ هزار و ۳۵۱ رسیده است.
وی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۹ هزار خدمات پزشکی در منزل انجام شده است که با توجه به جمعیت استان، رقم بسیار خوبی است.
وی عنوان کرد: ما همواره جزو ۵ استان برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بوده‌ایم، اما متأسفانه در هفته گذشته استفاده از ماسک در استان به ۴۲ درصد رسیده است که جزو ۳ استان آخر در جدول کشوری هستیم و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
نامدار اضافه کرد: ۷۶ درصد واکسن‌های تزریقی در استان سینوفارم بوده است، ۱۲ درصد واکسن‌ها نیز آسترازنکا، ۱۰ درصد برکت، ۳ دهم درصد اسپونتیک و تعداد کمی بهارات بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین فوتی‌ها در سال ۹۹ افراد بالای ۸۰ سال بوده‌اند و بسیاری از کسانی که در سنین جوانی بر اثر کرونا فوت شده‌اند به‌دلیل وزن بالا بوده است.
این مسؤول تصریح کرد: واکسیناسیون در استان از بهمن ماه ۹۹ آغاز شده است، تاکنون تعداد تزریق واکسن به عدد ۳۲۱ هزار رسیده است و پیش‌بینی ما این است که شهریور ماه را با تزریق ۳۷۰ الی ۳۸۰ هزار واکسن به پایان برسانیم.
وی در پایان یادآور شد: درصد پوشش واکسیناسیون واجدین شرایط در استان برای کسانی که هر دو دوز را دریافت کرده‌اند، به ۲۱ درصد رسیده است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین واکسیناسیون بستری کرونا پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سال انتظار برای ارشاد مدیران

اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

به گزارش هم میهن، ابراهیم رئیسی، از ریاست قوه‌قضائیه به ریاست‌جمهوری (حوزه اجرایی کشور) آمد. از جمله مهمترین موضوعات در مناظرات انتخابات مبارزه با فساد بود که موجب بحث‎هایی بین عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی شد. همان زمانی که تازه چندی از طرح و شروع بررسی پرونده اکبر طبری، از معاونان سابق رئیس قوه قضائیه گذشته بود و ابراهیم رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه آن را به‌عنوان برگ برنده‌ای در مقابله با فساد در اختیار داشت.

در همین اثنا او درباره گشت ارشاد به صراحت اعلام کرد: «ما معتقدیم فضای مجازی بهترین بستر است برای نظارت مردم بر دولتمردان. ما این کار را در دادگستری اجرا کردیم. نه که بعدها خواهیم کرد بلکه در حال حاضر به آن عمل می‌شود. چرا برخوردهایی می‌شود؟ ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران؛ «الناس علی دین ملوکهم» اگر دولتمردان خوب عمل کنند مردم خوب هستند. »

البته رئیسی چندی بعد اعلام کرد که «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست‌جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌شود.» در این بین خبرگزاری فارس در گزارشی در حمایت از عملکرد دولت در این زمینه نوشته بود: «نگاهی به تصمیمات مدیران ارشد دولتی نشان می‌دهد در سه ماه گذشته، ۲۰ مدیر دولتی پس از ارزیابی عملکردشان از مجموعه دولت کنار گذاشته شدند. این تغییرات در سطح بالای مدیریتی دولت هم صورت گرفته است؛ که از آن میان می‌توان به پذیرش استعفای عبدالملکی وزیر سابق کار، یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش و برکناری سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲).»

در آذرماه سال گذشته هم رئیسی در یکی از جلسات هیئت‌دولت گفته بود: «دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.»

حالا پس از ۳ سال از آن وعده و با وجود این اظهارنظرها هم محدودیت‌های فضای مجازی که رئیسی آن را بستری برای نظارت مردم بر دولتمردان عنوان کرده بود، به ستوه آورده و هم آن گشت ارشادی که از آن سخن گفته‌اند و آن تلاش برای مقابله با فساد که رئیسی ادعا کرده بود هم افکار عمومی را پاسخگو نبوده و «بوی بهبود ز اوضاع جهان (بخوانید مملکت در مسئله فساد)» شنیده نمی‎شود.

هرچند دولت سیزدهم برکناری چند مدیر رده میانی را به‌عنوان گشت ارشاد مسئولان به خورد رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی داد، اما فسادهای بزرگ مانند تخلف ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه، فساد ۳/۷میلیارد دلاری چای دبش و در آخر نیز تخلف مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کاظم صدیقی و پسرانش که گویا در برخورد مومنانه با آن کسی دنبال شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی نرفت.

در چنین شرایطی و در سال آخر دولت موضوع عملکرد دولت در حوزه مقابله با فساد و گشت ارشاد مدیران که وعده‌ای از وعده‌های آن بود نیز گاهی در میانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به‌عنوان یک مطالبه مطرح می‎شود.

چنانچه معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار روز سوم اردیبهشت در صحن علنی مجلس هم به این موضوع به عنوان یک مطالبه اشاره کرده است.

حالا این سوالات باقی است که اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران