Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که بعدازظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، تزریق واکسن کرونا برای سنین بالای ۱۸ سال در حال انجام است.
وی ادامه داد: در استان قزوین پس از سفر وزیر بهداشت، واکسیناسیون کارگران استان که بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر هستند در حال انجام برای کارگران ۸ شهرک صنعتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسؤول خاطرنشان کرد: استان قزوین اکنون به رکورد ۲۹ هزار و ۵۰۰ واکسن در یک روز رسیده‌ است که عدد بسیار بالایی بوده و از آمار کشوری بالاتر است.
نامدار تصریح کرد: دو روز کاهش واکسن در استان را داشتیم که امروز ۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به استان رسید و در طی این هفته نیز هر روز یا یک‌روز در میان ۲۰ الی ۳۰ هزار دوز واکسن به استان خواهد رسید.
نامدار عنوان کرد: خوش‌بختانه موفق به عبور از پیک پنجم کرونا شدیم و استان از وضعیت قرمز کرونایی در آمده است، اکنون شهرستان آوج در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
این مسؤول اظهار کرد: در پیک پنجم قالب بر ۹۵ درصد بیماران درگیر سویه دلتا بودند که بسیار آسیب‌پذیر بود، سویه لامبدا که در برخی کشورها شایع شده است در میزان کشندگی از سویه دلتا ضعیف‌تر است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر مرگ‌های کرونایی روزانه در استان تک‌رقمی شده است و میزان بستری‌ها نیز کاهش یافته است.
نامدار ابراز کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۹ هزار و ۱۲۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و اکنون ۶۱۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸ درصد آن‌ها در بخش خصوصی و بقیه در بیمارستان‌های دولتی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: اکنون ۱۳۴ بیمار در استان در آی‌سی‌یو بستری بوده و ۴۳ نفر نیز متصل به دستگاه کمک‌تنفسی هستند و انتظار برای آی‌سی‌یو نیز به عدد ۱ رسیده است.
نامدار تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار کرونایی در استان فوت شده‌اند و مجموع فوتی‌های استان از ابتدا تاکنون به عدد ۲ هزار و ۳۵۱ رسیده است.
وی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۹ هزار خدمات پزشکی در منزل انجام شده است که با توجه به جمعیت استان، رقم بسیار خوبی است.
وی عنوان کرد: ما همواره جزو ۵ استان برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بوده‌ایم، اما متأسفانه در هفته گذشته استفاده از ماسک در استان به ۴۲ درصد رسیده است که جزو ۳ استان آخر در جدول کشوری هستیم و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
نامدار اضافه کرد: ۷۶ درصد واکسن‌های تزریقی در استان سینوفارم بوده است، ۱۲ درصد واکسن‌ها نیز آسترازنکا، ۱۰ درصد برکت، ۳ دهم درصد اسپونتیک و تعداد کمی بهارات بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین فوتی‌ها در سال ۹۹ افراد بالای ۸۰ سال بوده‌اند و بسیاری از کسانی که در سنین جوانی بر اثر کرونا فوت شده‌اند به‌دلیل وزن بالا بوده است.
این مسؤول تصریح کرد: واکسیناسیون در استان از بهمن ماه ۹۹ آغاز شده است، تاکنون تعداد تزریق واکسن به عدد ۳۲۱ هزار رسیده است و پیش‌بینی ما این است که شهریور ماه را با تزریق ۳۷۰ الی ۳۸۰ هزار واکسن به پایان برسانیم.
وی در پایان یادآور شد: درصد پوشش واکسیناسیون واجدین شرایط در استان برای کسانی که هر دو دوز را دریافت کرده‌اند، به ۲۱ درصد رسیده است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین واکسیناسیون بستری کرونا پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

عبدالرضا غفوری، معاون مسکن و ساختمان  راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه خوشبختانه ظرف یکی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی بابت کنترل بازار مسکن شده است، گفت: دولت و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اجاره مسکن و خرید و فروش  برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تمامی آنها برگرفته شده از قوانین جهش تولید مسکن است.

غفوری با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی مستاجران در دستور کار خود قرار داده است گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن یکی از برنامه‌های کوتاه است و در بخش برنامه‌های میان مدت طرح‌های ساماندهی مستاجران و تعیین سقف نرخ اجاره را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد:  پرداخت ودیعه مسکن بخش آگاه کننده‌ای است و اثر مقطعی داشته و در استان تهران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۱۸ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تا به امروز حدود ۷۶ تا ۷۷ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

او بیان کرد: نرخ سود وام‌های ودیعه مسکن متناسب با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار است و می‌تواند تا حدودی بخشی از نگرانی‌های مستاجران را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • یک هیولای دیگر در انتظار رودیگر
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند