Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازگشایی سالن‌های تئاتر دولتی با توجه به تغییر رنگ کرونایی تهران و نهایی شدن تعیین حریم مجموعه تئاترشهر خبر داد.

قادر آشنا ضمن تفدیر از دولت‌مردان و نیروهای درمان به دلیل افزایش واردات واکسن و ثبت رکوردهای واکسیناسیون گفت: خوشبختانه در سایه همت و عزم مسئولان و با افزایش روند واکسیناسیون شاهد تغییر رنگ کرونایی پایتخت از قرمز به نارنجی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تغییر وضعیت رنگ‌بندی برخی شهرها از جمله تهران از قرمز به نارنجی، سالن‌های تئاتر و مشاغل مربوط به آن از فردا (یکشنبه ۲۸ شهریور) که با آغازموج پنجم همه‌گیریب کرونا از اواسط تیر تعطیل بوده‌اند، از فردا (یکشنبه ۲۸ شهریور) با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

برای تعیین حریم تئاترشهر لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد

همچنین در یکی دیگر از اخبار خوش این روزهای عرصه هنرهای نمایشی روز دوشنبه (۲۲ شهریور) از زبان قادر آشنا خبری درباره وضعیت حریم مجموعه تئاترشهر این مهم رسانه‌ای شد که طی جلسه‌ای در وزارت میراث فرهنگی در نهایت حریم تئاتر شهر تعیین و مصوب شد و قرار است این مصوبه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شود.

در این ارتباط آشنا  مبنی‌ بر به سرانجام رسیدن و مصوب شدن طرح تعیین حریم تئاترشهر در دو قالب عرصه و اعیان، اظهار داشت: با وجود تمام تنگناهای شرایط کرونایی جلسات متعدد و مختلفی را برگزار کردیم، طی این مدت کارهای خوبی در تعامل با شهرداری منطقه، شهرداری تهران، سازمان زیباسازی و همکاران‌مان در وزارت میراث فرهنگی را پشت سر گذاشتیم.

 در نهایت طی صحبت با شهردار منطقه با همراهی وی و مدیرعامل زیباسازی بنا شد تعیین حریم و احداث حائل در فرآیند طرح گسترش پهنه رودکی در یک بسته هنری دیده شود که بتوانیم این محیط مقدس، فرهنگی و هنری را با یک حائل هنری از دیگر فضاهای عمومی تمییز دهیم.آشنا تصریح کرد: طراحی و اجرای حائل به گونه‌ای خواهد بود که جلوی دید را نگیرد اما از ورود افرادی که بزه‌ها و تصاویر تلخ از آسیب‌های وارده به مجموعه تئاترشهر به واسطه حضور آن‌ها طی سالیان اخیر ایحاد شده را با نگاه و مدیریت هنری از بین ببریم.

در این طرح بنا داریم کاری انجام دهیم تا هر کسی که وارد این مجموعه می‌شود از هنرمندان و اهالی تئاتر یا از علاقه‌مندان واقعی هنر تئاتر باشد و مانع و حائلی برای ورود بزهکاران و افرادی باشیم که چهره این محیط هنری را مخدوش کرده‌اند.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلانی تصریح کرد: منتظر رسیدن ابلاغ از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم و به‌محض رسیدن این ابلاغیه به دست‌مان، حتی لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و جلسات را با شهرداری برای آغاز فعالیت در این عرصه در دستور کار قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید

آغاز فعالیت سالن‌های نمایشی شهرهای نارنجی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ تعیین حریم حریم تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند