Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، توصیه اول این است که به هیچ وجه این پیشنهاد را باور نکنید، چون برنج هیچ تاثیری در خشک کردن موبایلتان ندارد.

توصیه دوم آنکه در ادامه با گزارش همراه شوید تا راه‌های مناسبی برای خشک کردن گوشی پیش رویتان قرار دهیم.

مطالعات نشان می‌دهد ۲۵ درصد از کاربران گوشی همراه با مشکل خیس شدن گوشی خود روبه رو شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود مایعات به داخل گوشی به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود؛

۱. تصویر مه‌آلود که به دلیل خیس شدن لنز دوربین است.

۲. خش خش یا قطعی کامل صدا

۳. وجود قطرات آب روی صفحه گوشی

۴. شارژ نشدن گوشی همراه

۵. خرابی کامل دستگاه

با وجود تبلیغات گسترده شرکت‌های بزرگ که محصولات خود را دربرابر آب مقاوم نشان میدهند، باید اذعان کرد که آن‌ها کاملا ضد آب نیستند. مقاومت در برابر آب بدین معناست که موبایل حتی با ورود مقدار کمی آب می‌تواند کار کند و با مشکل بزرگی مواجه نمیشود؛ برای مثال شرکت سامسونگ در استرالیا در برابر شکایت شرکت خدمات پس از فروش که درسال ۲۰۱۹ او را متهم به دروغگویی در مود توانایی ضد آب بودن گوشی‌های Galexy کرده بود با قدرت از خود دفاع کرد.

سامسونگ خدمات پس از فروش و ضمانتی برای گوشی‌هایی که با ورود آب به داخل آن‌ها خراب شده بود، قائل نشد.

این در حالی است که سال گذشته هیات مبارزه با احتکار ایتالیا، شرکت اپل را به خاطر تبلیغات دروغی که ادعا میکرده گوشی اپل ضد آب است، ۱۲ میلیون دلار جریمه کرده بود.

درجه مقاومت موبایل در برابر آب چه قدر است؟

درجه مقاومت گوشی همراه در آب توسط یک کد جهانی به نام Ip سنجیده می‌شود. این کد از دو عدد ساخته شده، عدد اول میزان مقاومت گوشی در برابر خاک را نشان میدهد و عدد دوم میزان مقاومت در برابر آب؛ مثلا اگر گوشی با ip۶۸ درج شده بود، عدد ۶ نشان دهنده درجه مقاومت دربرابر اجسام سخت است و ۸ نشان دهنده مقاومت در برابر آب.

کد آی پی گوشی آیفون و گلکسی هر دو ۶۸ هست، ولی آیفون را می‌توان تا عمق شش متر به مدت سی دقیقه و گلکسی را در عمق یک ونیم متر به مدت ۳۰ دقیقه در داخل آب فرو برد؛ ولی با وجود این، داشتن موبایل در حین شنا کردن موجب خرابی آن‌ها میشود چرا که میزان نمک موجود در آب استخر نسبت به دریا فرق دارد و همین موجب خرابی گوشی میشود؛ اما این قبیل از گوشی‌ها در برابر مقدار کمی آب مثلا ریختن فنجان چای روی آن‌ها میتواند مقاوم باشد.

شاخص مقاومت در برابر آب‌ها داخل مکان سیم کارت قید می‌شود. این شاخص با لکه دار شدن می‌تواند میزان خرابی گوشی که نتیجه‌ی آب ریختن بر آن است را نشان دهد.

اگر این شاخص رنگی شده بود، بدین معناست که میزان رسیدن آب به گوشی بیش از حد معمول بوده و دیگر شامل گارانتی گوشی نمیشود.

محل شارژ گوشی‌های اپل و گلکسی، در صورت خیس شدن، پیام هشدار دهنده‌ای برای کاربر ارسال می‌کنند که در صورت خشک بودن هرگز این پیام ارسال نمی‌شود.

ولی اگر پیامک هشدار دهنده ارسال شد چه باید کرد؟

۱. گوشی را خاموش کرده و هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید.

۲. اگر گوشی شما دربرابر آب مقاوم بود و در مایعاتی غیر از اب افتاد میتوان با آب شیر آن را تمیز کرد.

۳. با دستمالی نرم آن را خشک کنید.

۴. به آرامی موبایل را تکان دهید تا اب‌ها از محل شارژ خارج شود، ولی دقت کنید که تکان‌های سریع موجب انتشار اب در گوشی میشود.

۵. سیم کارت را خارج کنید.

۶. استفاده از باد سرد سشوار.

۷. خشک کردن گوشی مقابل پنکه.

۸. گوشی را دراین حین به هیچ وجه شارژ نکنید حتی شرکت اپل هم توصیه میکند ۵ ساعت پس ازخیس شدن شارژر را به گوشی وصل کنید.

اگر هیچ‌یک از موارد گفته شده، مفید واقع نشد، سعی کنید از فرد متخصص برای راهنمایی و تعمیر موبایل استفاده کنید و خود دست به این کار نزنید.

منبع: تابناک با تو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترفندهای کاربردی گوشی موبایل مقاومت در برابر آب گوشی همراه گوشی ها خیس شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

هرچند پس از آغاز جنگ جهانی دوم در نهم شهریور ۱۳۱۸ برابر با اول سپتامبر ۱۹۳۹، ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد، روابط نزدیک رضاشاه با آدولف هیتلر و تحرکات آلمانی‌ها و اتریشی‌ها در شمال و جنوب ایران از نظر متفقین پنهان نماند و در نهایت ایران اشغال شد تا شاهراه انتقال کمک‌های آمریکا به روسیه برای مقابله با آلمان شود. بخشی از تصاویری که متفقین در سال ۱۳۲۳ از ایران تحت اشغال ثبت کرده‌اند، در تابناک می‌بینید.  

 


شتاب فوق العاده مرسدس بنز ای ام جی ۲۰۲۴ 

مرسدس بنز‌ای ام جی کوپه ۲۰۲۴ | Mercedes-AMG GT coupe، تولد دوباره یک نسل‌ ای ام جی با ظاهری مدرن‌تر است. موتور این خودرو که بسته به نوع موتور سفارش داده شده، بین ۴۶۹ تا ۵۹۰ اسب بخار قدرت دارد و متکی بر یک گیربکس ۹ سرعته، از شتاب بالایی برخوردار است و سرعت صفر تا ۱۰۰ را در سه ثانیه پر می‌کند. طرح دیفرانسیل عقب نسل قبلی تغییر کرده و حالا در نسل تازه با یک سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد مواجه هستیم. در این ویدیو نخست با اجزای این خودرو آشنا می‌شوید و سپس تجربه رانندگی با آن را می‌بینید.  

 

 

چگونه روانشناس‌ در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟

یک روانشناس چگونه باعث تغییر در افکار، هیجانات و رفتار می‌شود؟ متخصصان علوم اعصاب با پژوهش‌های علمی سعی در یافتن پاسخ این سوال کرده‌اند. تحقیقات ثابت کرده‌اند مغز ما بسیار انعطاف‌پذیر است و وقتی به روانشناس مراجعه می‌کنیم و تحت درمان قرار می‌گیریم، سیناپس‌های مغزی جدیدی در ما ایجاد می‌شود که به طور کلی باعث تغییر در شخصیت ما می‌شود. جزئیات این رویداد را می‌بینید. 

 

 

ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون

اگر قصد دارید با صفحه خاموش و بدون اینکه هیچ نشانه‌ای روی صفحه موبایل باشد و در یک کلام به صورت مخفیانه فیلمبرداری کنید، آیفون چنین امکانی را در نظر گرفته است. در این ویدیو ترفند فیلمبرداری به این روش را فرامی‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • چند ترفند رانندگی از این خانم یاد بگیرید (فیلم)
  • ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد