Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بنیاد فرهنگی مقبره الشعرا استاد شهریار از رونمایی سه عنوان کتاب در همایش گرامیداشت این شاعر خبر داد.

جواد وند نوروز با اشاره به سالروز وفات استاد شهریار و گرامیداشت این روز به عنوان شعر و ادب فارسی، اظهار داشت: بنیاد فرهنگی مقبره الشهدا استاد شهریار بعد از ظهر امروز شنبه ۲۷ شهریورماه در سالروز وفات این استاد و نکوداشت شعر و ادب فارسی، ششمین همایش علمی و فرهنگی با حضور استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فراخوان این همایش با انتشار فراخوان مقالات شروع شده بود، از رونمایی سه کتاب در این رویداد خبر داد و گفت: رونمایی از سه کتاب با عنوان بررسی و سطح ساختار و اشعار استاد شهریار، بررسی غریبانه های شعر شهریار و تاثیر آیات و احادیث بر اشعار استاد شهریار از برنامه های جنبی این همایش سالانه است.

رییس بنیاد فرهنگی مقبره الشهدای استاد شهریار با اشاره به اینکه این بنیاد در حوزه شهریار پژوهی موفق به چاپ و نشر بیش از ۸۰ عنوان کتاب تخصصی شد، خاطرنشان کرد: فصلنامه مطالعاتی شهریار پژوهی از جمله نشریات علمی و فرهنگی است که بنیاد استاد شهریار نسبت به چاپ و نشر آن اقدام کرد و شماره ۳۲ این فصلنامه به تازگی چاپ شد. برگزاری نشست های ادبی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات ترکی و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب های تخصصی در حوزه شهریار پژوهی از دیگر برنامه های بنیاد فرهنگی مقبره الشهدای استاد شهریار است.

وند نوروز همچنین از راه اندازی موزه مرحوم استاد شهریار خبر داد و افزود: این موزه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران در پارک بهجت آباد افتتاح و دایر می شود.

به گزارش ایرنا، روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی نامیده شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاد شهریار شعر و ادب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید

مراسم تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم با سخنرانی رئیس بنیاد ملی نخبگان، شامگاه امروز در تهران برگزار می شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم تقدیر از 100 استاد شاگردپرور همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم با سخنرانی دهقانی فیروزآبادی؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان، شامگاه امروز در تهران برگزار می شود.

هدف از برگزاری مراسم تقدیر از 100 استاد شاگردپرور، تقدیر از استادانی است که در راستای فرهنگ شاگردپروری اهتمام داشته و به نوعی در کنار مسئله آموزش به امر تربیت و پرورش هم توجه ویژه داشته‌اند.

بنیاد ملی نخبگان از تشکیل "هسته‌های استادمحور علمی و فرهنگی" پشتیبانی می‌کند + شیوه‌نامه

 این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده از طریق دانشجویان دانشکده‌های برتر کشور انتخاب شده‌اند. در این راستا، از 20 هزار دانشجو از 50 دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی نظرسنجی شده  و نهایتاً اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کرده‌اند، برای تقدیر در این مراسم دعوت شده‌اند.

 این مراسم از ساعت 19 تا 21 به همت بنیاد ملی نخبگان در هتل بین‌المللی اسپیناس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک