Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@08:15:10 GMT

بازداشت معترضین به قرنطینه کرونایی در استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۳۵۲۷

در درگیری میان پلیس با تظاهرکنندگان علیه محدودیت‌های کرونایی در ملبورن استرالیا، صدها تن دستگیر و شماری از نیروهای پلیس زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، افسران پلیس از اسپری فلفل استفاده کردند و بیش از ۲۰۰ نفر در ملبورن بازداشت شدند. همچنین صدها شرکت کننده از دستور "در خانه بمانید" سرپیچی و در حومه شهر راهپیمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمعات غیر قانونی از سر گفته شده و این در حالی است که شهر ملبورن وارد ششمین قرنطینه سراسری خود از ابتدای شیوع پاندمی شده است و همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که بالغ بر ابتلای ۵۰۰ مورد جدید در ایالت ویکتوریا به ثبت رسیده است.

پلیس گفت که شش افسر در مقابل جمعیت ۷۰۰ نفری، پس از اصابت اشیا و لگدمال شدن در درگیری، به بیمارستان منتقل شدند.
مارک گالیوت، فرمانده پلیس ویکتوریا به رسانه‌ها گفت: آنچه امروز شاهدش بودیم، گروهی از معترضان بودند که نه برای اعتراض به آزادی‌ها، بلکه صرفاً برای درگیری با پلیس گرد هم آمده بودند.

پلیس تلاش کرد تا دسترسی معترضان را به مرکز شهر، جاده‌ها و وسایل نقلیه عمومی مسدود کند زیرا می‌خواست از تکرار صحنه‌های خشونت آمیزی که در ماه پیش به وجود آمد، جلوگیری کند.

پلیس نیو ساوت ولز هم اعلام کرد که حدود ۲۰ نفر را در این شهر، عمدتا در شبکه حمل و نقل عمومی بازداشت کرده است، در حالی که چندین نفر دیگر در تجمعات کوچک‌تر در اطراف ایالت دستگیر شده‌اند.

هر دو شهر با قرنطینه طولانی مدت روبرو بوده‌اند و در حال حاضر مقامات با سرعت هر چه بیشتر در حال تلاش برای خروج از محدودیت‌ها به کمک برنامه واکسیناسیون، در میان شیوع دوباره بیماری هستند.

استرالیا با موفقیت "به صفر رساندن ابتلا به کووید" را در بیشتر موارد پاندمی دنبال کرد که این کار عمدتاً با بسته شدن مرزهای بین‌المللی و محدودیت در جابجایی‌ها امکان پذیر شد.

اما با ورود سویه دلتا در اویل امسال، هر دو شهر بزرگ استرالیا به حالت "در خانه بمانید" برگشتند و مقامات در حال حاضر قصد واکسینه کردن ۷۰ درصد از جمعیت را قبل از لغو قرنطینه دارند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی گتوند از دستگیری عامل تیراندازی و کشف سلاح به کار رفته در تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نصیر ابدالی فرد اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی به سمت منزل یکی از شهروندان، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی گتوند با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را شناسایی و در هماهنگی قضایی در عملیاتی منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گتوند با اشاره به کشف سلاح به کار رفته بیان کرد: متهم علت و انگیزه تیراندازی را اختلاف شخصی عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

ابدالی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی و قانونی پلیس روبه‌رو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات حفظ خونسردی و اقدام از طریق مراجع قانونی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه