Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:59:59 GMT

فعالیت بیش از ۲۰۰شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۳۵۳۸

فعالیت بیش از ۲۰۰شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، تجهیزات پزشکی صنعتی مهم در هر کشوری است که درمان بیماران به رشد و توسعه آن وابستگی دارد. امروز ایران در این حوزه به نقطه ای رسیده است که محصولات ایران ساخت علاوه بر رفع نیاز کشور در بازارهای صادراتی نیز حضور مستمر دارند. با تلاش ۲۲۷ شرکت دانش‌بنیان وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی با برند ایران‌ساخت به کشورهای دیگر رفته است و زمینه برای ارائه توانمندی ایران در این حوزه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری‌های نوین با ورود به این حوزه تحول آفریدند و تجهیزاتی تولید شده است که حتی انجام عمل های جراحی از راه دور را نیز فراهم کردند. در ایران نیز تولید تجهیزات فناورانه و پیشرفته در این حوزه با سرعت در حال انجام است.

محصولاتی که علاوه بر رفع نیاز پزشکان و مراکز درمانی و بیمارستان ها، به انجام تحقیقات محققان سرعت می دهد و زمینه را برای تولیدات فناورانه دیگر فراهم می کند. البته بومی سازی این تجهیزات باعث کاهش هزینه ها نیز می شود و وابستگی به واردات را قطع می کند.

کد خبر 5307703 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری نوآوری امنیت اطلاعات فیس بوک ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی شبکه ملی اطلاعات شرکت مخابرات ایران شرکت دانش بنیان فضانوردان ایالات متحده امریکا اینترنت مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان