Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشاتودی، ژان پیر تیبو، سفیر فرانسه در استرالیا، تصمیم کانبرا مبنی بر لغو قرارداد خرید زیردریایی از پاریس که باعث بحران دیپلماتیک بین دو کشور شد را یک خیانت از پیش برنامه ریزی شده توصیف کرد.

تیبو ساعاتی قبل از فراخوانده شدن، در مصاحبه با نشریه‌ای استرالیایی اظهار داشت که گزارش‌های مستقلی وجود دارد که نشان می‌دهد استرالیا ۱۸ ماه قبل از اعلام رسمی لغو قرار داد ۹۰ میلیارد دلاری با فرانسه، تصمیم به لغو این قرارداد را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر فرانسه در ادامه افزود: «این بدان معناست که ما در این ۱۸ ماه گمراه شده بودیم. مقدمات این خیانت ۱۸ ماه به طول انجامید. اگر گزارشات این خیانت  عمدی ثابت شود، این نشان دهنده از بین رفتن اعتماد بین دو کشور خواهد بود.»

این دیپلمات با اشاره به اینکه وزیران خارجه و دفاع فرانسه و استرالیا در اواخر ماه گذشته جلسه‌ای را برای بحث در مورد روابط دفاعی بین دو کشور برگزار کردند، عنوان کرد: «ما قصد داشتیم که راه‌های جدیدی را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه باز  کنیم، اما پس از ۱۵ روز با لغو این قرارداد عظیم، ما از پشت چاقو خوردیم.»

او در ادامه افزود: «این پروژه بزرگ نمادی از رابطه بین یک کشور اروپایی و استرالیا بود و لغو بدون هشدار آن واقعاً مایه تاسف است.»

این در حالی است که  استرالیا روز پنجشنبه از لغو قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری خرید زیردریایی با شرکت فرانسوی Naval Group، پس از ایجاد یک اتحاد دفاعی و امنیتی جدید با آمریکا و انگلیس خبر داد.

در واکنش به این اقدام استرالیا، فرانسه امروز، شنبه، در اقدامی بی سابقه سفیران خود را از کانبرا و واشنگتن فراخواند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه و استرالیا زیردریایی هسته ای سفیر فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با اشاره به زیان‌بار بودن پیروزی کامل روسیه در اوکراین، مدعی شد که این اتفاق مسکو را قادر می‌سازد تا موشک‌هایش را درست پشت دروازه‌های اتحادیه اروپا مستقر کند.

ماکرون در گفت‌وگو با «لاتریبیون» بار دیگر با حمایت از سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه، این کشور را «دشمن» خواند و گفت که چنین سیاستی، نمایش قدرت بدون «ارائه جزئیات درباره ابزار بازدارندگی» است!

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت‌های تئوری، ضعف تلقی می‌شود و باید رویت‌پذیری این محدودیت‌ها را حذف کنیم زیرا این اقدام، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

به گفته ماکرون، اوکراین برای امنیت فرانسه اهمیت دارد زیرا این کشور در فاصله تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای پاریس واقع شده است.

رییس جمهور فرانسه مدعی شد: اگر روسیه پیروز شود، بلافاصله امنیت در رومانی، لهستان، لیتوانی و کشور ما از بین خواهد رفت. قابلیت و بُرد موشک‌های بالستیک روسیه، همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات و ادعاهای ماکرون یک ماه پس از آن مطرح شده است که او گفته بود «کشورهای غربی قانونا باید این سوال را از خود بپرسند که اگر قرار به پیشروی روس‌ها در خط مقدم جبهه باشد و اوکراین درخواست بدهد، آیا باید به کی‌یف نیرو اعزام کنند؟»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اظهارات ماکرون را «بسیار مهم و خطرناک» و مدرک دیگری دال بر مشارکت مستقیم پاریس در جنگ است.

کد خبر 6097268

دیگر خبرها

  • داستان قتل مدیر عالیرتبه شهرداری تهران با خیانت همسرش
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • ممانعت فرانسه از ورود پزشک فلسطینی به خاک این کشور
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند