Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن از سازمان ملل خواسته است تا معافیت سفر سران طالبان از تحریم‌های سازمان ملل که از رفت‌وآمد آن‌ها جلوگیری می‌کند را تمدید کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا معافیت سفر سران طالبان از تحریم‌های این شورا را تمدید کند تا مقامات ارشد طالبان بتوانند برای مشارکت در گفت‌وگوهای بین‌المللی با هدف تامین ثبات در افغانستان به خارج از این کشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فارین پالیسی» نوشت: آمریکا درحالی خواستار تمدید معافیت 14 عضو ارشد طالبان از تحریم‌های سازمان ملل شده است که زمان معافیت آن‌ها 20 سپتامبر (29 شهریور) پایان می‌یابد و براساس پیشنهاد آمریکا، قرار است این مدت تا 22 دسامبر (1 دی) تمدید شود.

گزارش می‌افزاید که این معافیت‌ها به طالبان اجازه می‌دهد تا از حساب‌های مسدود شده بانکی برای پرداخت هزینه سفر استفاده کنند و معافیت تنها در مورد سفرهایی است که برای ترویج «صلح و ثبات» در افغانستان صورت می‌گیرد.

طالبان: تغییرات گسترده در وزارت دارایی/ مشکلات پرداخت حقوق به‌زودی حل می‌شودطالبان: ایجاد دولت دائم نیازمند زمان است/ دارایی‌های افغانستان آزاد شوندرایزنی پاکستان با سرپرست جدید وزارت دارایی افغانستان

این اقدام تنها چند هفته پس از آن صورت گرفت که آمریکا و سازمان ملل به طالبان هشدار دادند که درصورت سقوط دولت اشرف غنی از طریق نظامی، آن‌ها ممکن است با اعمال مجدد تحریم‌ها مواجه شوند.

از سوی دیگر، کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که دولت بایدن در حال بررسی کاهش تحریم‌ها علیه طالبان نیست و فشار تحریم‌ها بر سران طالبان یا محدودیت‌ها در دسترسی آن‌ها به سیستم مالی بین‌الملل کاهش نیافته است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان از تحریم سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.   به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.   از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.   به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد