Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@04:09:34 GMT

واردات ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از بنادر

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۳۷۹۳

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۰، بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر وارد کشور شده است. روانبخش بهزادیان با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت دولت در شرایط فعلی، تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم نظیر گندم، ذرت، جو، سویا، دانه‌های روغنی، برنج، شکر و روغن خوراکی است، گفت: با توجه به نیاز روزانه کشور به مصرف کالا‌های اساسی، ضرورت است تا این گونه کالا‌ها پس از ورود به بنادر کشور، سریعاً مراحل ترخیص را پشت سر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مشکلات متعدد از جمله تأمین و تخصیص ارز، عدم هماهنگی دستگاه‌های صادر کننده مجوز و مسئول در امر ترخیص و خروج کالا و… باعث شده تا حجم قابل توجهی از کالا‌های اساسی در بنادر دپو شود.

رشد ۱۵ درصدی ورود کالای اساسی از طریق بنادر

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به رغم سختی‌های مرتبط با تحریم، توانسته‌ایم در پنج ماهه اول سال جاری بیش از ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر کشور وارد کنیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است، گفت: در صورت عدم ترخیص به موقع، امکان فاسد شدن و خودسوزی بخشی از کالا‌های اساسی وجود دارد.

وی افزود: ظرفیت نگهداری کالا‌های اساسی در بنادر کشور شامل انبار‌ها و سیلو‌های نگهداری غلات حدود ۶ میلیون تن است که به نظر می‌رسد بنادر با کل ظرفیت خود مشغول تخلیه و ترخیص کالا‌های اساسی به داخل کشور هستند.

/مهر برچسب ها: واردات ، کالای اساسی ، بنادر لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P76

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واردات کالای اساسی بنادر کالا های اساسی کالای اساسی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا