Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:51:35 GMT

خسارت ۴۰ درصدی دیم‌زارهای جو در سال زارعی که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۴۲۴۹

خسارت ۴۰ درصدی دیم‌زارهای جو در سال زارعی که گذشت

«فرامک عزیز کریمی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در سال زراعی گذشته (۱۳۹۹ - ۱۴۰۰) شرایط خاصی به لحاظ اقلیمی، کاهش بارندگی، دمای بالا و محدودیت منابع آبی داشتیم به طوری که میزان بارندگی‌ها نه تنها ۳۸ درصد کمتر از حد نرمال بلکه دارای پراکنش نامناسب بود.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بنابراین شرایط آب و هوایی سال گذشته در ۶ میلیون هکتار اراضی دیم کشور خسارت‌های قابل توجهی ایجاد کرد که البته این موضوع در اراضی آبی بی تاثیر نبوده و در مجموع این شرایط تنش‌زا در برخی محصولات علیرغم اقداماتی صورت گرفته، منجر به کاهش تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طوری که در زراعت جو علیرغم افزایش ۱۸ درصدی سطح زیرکشت جو در کشور و استقبال کشاورزان تولید روند کاهشی داشت.

عزیزکریمی با بیان اینکه سطح زیرکشت جو کشور در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است، اظهار داشت: از این میزان ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشت آبی و یک میلیون هکتار اراضی دیم است.

وی افزود: بنابراین در سال زراعی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ دیم زارهای کشت جو به طور عمده دچار خسارتی بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی شدند.

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: اکنون تلاش داریم با برنامه‌ریزی برای سال زراعی جدید (۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ ) بذر، کود، سم و نهاده های مورد نیاز را تامین کنیم تا دچار کاستی نشویم.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه جدید شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت هر کیلوگرم جو و جو بدون پوشینه سه هزار و۴۰۰ تومان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی فصلنامه تولید و فرآوری محصولات زراعی و باغی سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر